בעוטף עזה נצורים: "במקום שהאוייב יפחד אנחנו בסגר"

בצה"ל ובמועצה האזורית אשכול, הוחלט על חסימת הכניסה והיציאה מיישובי חבל שלום ויישובי החלוציות דרך כביש 232 בשל החשש מירי נ"ט. התושבים נצורים בבתים ואין להם אפשרות כלל לצאת מהם

בצה"ל ובמועצה האזורית אשכול, הוחלט על חסימת הכניסה והיציאה מיישובי חבל שלום ויישובי החלוציות דרך כביש 232 בשל החשש מירי נ"ט. התושבים נצורים בבתים ואין להם אפשרות כלל לצאת מהם.

אורלי אמסלם, ראש צוות חירום ביישוב יבול שבחבל שלום, הביעה זעם בראיון ל–N12 כי "כמעט כל הכבישים באזור סגורים. האי וודאות הזאת הורגת את כולנו". לדבריה, "ביישוב אין תשובות לתושבים מהבוקר, ואנחנו באמת לא יודעים מה קורה. אני יודעת שלא סתם סוגרים לנו את הכבישים, תמיד יש משהו, אבל זה עוד יותר מלחיץ את האנשים שהם לא יודעים כלום".

"בתכל'ס, אנשים לא יכולים לצאת ולהיכנס. מצד אחד אני מאוד מבסוטית שצה"ל עובד נכון ונזהר ולוקח ברצינות את ההתראות, מצד שני אנחנו חיים במציאות אחרת משל שאר המדינה", הבהירה אמסלם. "זאת לא הפעם הראשונה ובטוח לא הפעם האחרונה. אנשים מאוד לחוצים. זו הפעם הראשונה שאין ירי, אבל אנחנו במין תחושה כזאת שלא יודעים מה יקרה".

גם אביטל שינדלר, תושבת כרם שלום שנצורה בקיבוץ יחד עם משפחתה סיפרה לN12 על המצב הקשה שבו נתונים בני המשפחה. "אני עם חמישה ילדים בחודש תשיעי, תוך כדי מעבר דירה, ואנחנו מבלים עם הילדים בבית, חוויה סך הכל", ציינה. "אי אפשר לצאת בכלל מהיישוב. לא ניסינו אפילו לצאת כי אמרו שלא לעשות את זה, אז אנחנו בבית".

"היום בבוקר הלכתי לכולבו לערוך קניות. כל המדפים היו ריקים כי המשאיות לא יכולות לבוא לפה להוביל סחורה ואנחנו גם לא יכולים לצאת כדי לקנות דברים", הוסיפה שינדלר. "מבחינת מקבלי ההחלטות בממשלה אנחנו כועסים על המקום הזה שבו אנחנו צריכים להתגונן ולא האויבים צריכים להתגונן. זו מציאות ביטחונית מאתגרת – ואנחנו אלה שצריכים לשלם את המחיר, בזמן שהערבים מסתובבים חופשי ומאיימים עלינו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *