הפיליבסטר במליאה לאורך הלילה. הקואליציה לא העלתה אפילו מחצית מהחוקים. שידור חי

עוד לילה לבן בכנסת. הפעם האופוזיציה החליטה לקרוא לעבאס ראש הממשלה. ח"כ דודי אמסלם לגדעון סער "אתה כפוי טובה וצבוע. הליכוד בנה אותך, "ספר למה התפטרת ב-2014". צפו בשידור החי

עוד לילה לבן בכנסת. הפעם האופוזיציה החליטה לקרוא ליו"ר סיעת רעם חבר הכנסת מנסור עבאס ראש הממשלה.

שר המשפטים גדעון סער, תקף בעת שהציג את הצעת חוק יסוד הכנסת, שעניינה התפזרות הכנסת אם לא אושר תקציב המדינה: "7.5 חודשים לא טרחתם לאשר תקציב רק כדי להפר הסכם עם בני גנץ, כדי לגרור את המדינה לבחירות. התעללתם בדמוקרטיה . נגררתם אחריו כמו סחבות".

ח"כ דודי אמסלם השיב לו: "אתה כפוי טובה וצבוע. הליכוד בנה אותך, "ספר למה התפטרת ב-2014".

השר סער המשיך: "התמודדתי בזמן אמת. התפטרתי לפני שהוחלט על בחירות. אתה המשקר ומחליט שאתה אומר אמת. אני התפטרתי והלכתי לבוחר בכוחי שלי. הבעתי עמדה בקול גלוי בזמן אמת. התפטרתי מחברותי בליכוד ובכנסת ב-2014 וב-2020 והלכתי לבוחר בכוחי שלי".

הקואליציה הצליחה להעביר את כל ההצעות. בין היתר אושרו: הרחבת החוק הנורבגי, עוד סגן שר במשרד ראש הממשלה, המנגנון שהופך את לפיד לראש ממשלה אם לא עובר תקציב, והחוק לפיצול הליכוד.
במהלך הלילה התקיימו במקביל דיונים גם בועדה המסדרת ואושר מינויו של גלעד קריב ליו״ר ועדת החוקה. האופוזיציה טענה שההצבעות האלה לא חוקיות. ביטן הודיע שיעתור לבגצ. היועצת המשפטית אמרה שניתן לקיים דיונים בועדות במקביל למליאה באישור מיוחד של יו״ר הכנסת אבל לא להצביע.

יקי אדמקר כתב על הלילה הלבן: "האופוזיציה מנהלת מלחמת התשה לא מובנית מאליה בכלל נגד קואליציית בנט-לפיד. השעה כמעט 23:00 בלילה, על סדר היום 11 הצעות חוק והח"כים לא הצביעו עוד על הראשונה שבהן. מלחמה אמיתית".

יניר קוזין כתב: ‏תתעניינו לדעת שהלילה חברי הליכוד מכנים בכינוי "ראש הממשלה" לא את בנט או לפיד ואפילו לא את נתניהו. ראש הממשלה של הליכוד הלילה הוא מנסור עבאס. בזה אחר זה עלו ח"כי הליכוד לדוכן הנואמים (מנסור ניהל את הישיבה) וברכו אותו "אדוני ראש הממשלה" או "ראש הממשלה בפועל".

לייב מהמליאה:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *