בפעם השלישית: בנק ישראל מאריך את מתווה ההקלות ללקוחות הבנקים

המתווה שהוצע על־ידי הבנק סמוך מאוד לטבח ולפינוי תושבי העוטף, אומץ על־ידי הבנקים ויוארך בשלושה חודשים נוספים

בנק ישראל מאריך ומרחיב בפעם השלישית את מתווה הסיוע המקיף שאומץ על ידי הבנקים בהתמודדות עם השלכות המלחמה בצפון ובדרום. זאת במטרה לסייע ללקוחות בהתמודדות עם השלכות המלחמה.

כשבוע לאחר פרוץ המלחמה הודיע בנק ישראל על מתווה מקיף להקלה על נטל האשראי והעמלות שמוטל על הציבור. הבנקים אימצו את המתווה. בחלוף מספר שבועות מתחילת המלחמה ונוכח העובדה כי תושבי הצפון פונו מביתם, הוא הורחב ונכללו בו גם תושבי הצפון. לנוכח הימשכות מצב המלחמה, הודיע בנק ישראל על הארכת המתווה בשלושה חודשים ועל הרחבתו לאוכלוסיות נוספות.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "מתחילת המלחמה נקט בנק ישראל סט רחב של פעולות ותוכניות שמטרתן תמיכה בפעילות השווקים וסיוע למשקי בית ועסקים שנפגעו כדי לצלוח את התקופה. מתווה דחיית ההלוואות, ויתר ההקלות שגיבש בנק ישראל, ואומץ על־ידי המערכת הבנקאית הוא חלק מסט צעדים שהוביל בנק ישראל במלחמה. בפרט, מדובר בצעד חשוב בהתמודדות הפיננסית של משקי הבית והעסקים הרבים שנפגעו באירועי ה-7 לאוקטובר ובמלחמה. המתווה מאפשר למשקי בית ולעסקים לגשר על אילוצים תזרימיים ולצלוח את התקופה הקשה. בכך תורם המתווה גם ליכולת של המשק כולו להתאושש בצורה טובה יותר מהקושי הכלכלי שפקד אותו. בנק ישראל ימשיך לנטר באופן שוטף את מצב המשק על רקע המלחמה ויפעל ככל הנדרש על מנת לתמוך בכלכלה ובמשק".

המפקח על הבנקים, מר דניאל חחיאשוילי, אמר: "מדינת ישראל עדיין מתמודדת עם מצב בטחוני מורכב ולכן החלטנו להמשיך ולהקל על הלקוחות ולהרחיב בפעם השלישית את המתווה המקיף שאומץ על ידי הבנקים, תוך מתן סיוע ייחודי לחיילי המילואים. ההארכה הנוספת, הכוללת שילוב אוכלוסיות נוספות בקבוצת הזכאים, נועדה לסייע לאלו שעדיין זקוקים להקלה תזרימית על מנת לצלוח את השפעות המלחמה. מכיוון שתקופת הדחייה המצטברת עשויה להיות ארוכה יחסית, אני קורא לציבור לבחון היטב את הצורך בדחיית ההלוואות, גם אם אלו נעשות ללא חיוב בריבית ועמלות, וכן להיערך לחזרה לשגרת תשלומים סדירה. הפיקוח על הבנקים ימשיך לעקוב מקרוב אחר הנתונים והפניות המגיעות מהשטח ויפעל בהתאם, ככל שיידרש".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *