בקייב נערכים למשלוח מנות וקריאת מגילה לאסירים יהודים בכל אוקראינה

החיים היהודיים באוקראינה ממשיכים על־אף אימי המלחמה. בקייב נערכים לאירועי הפורים שיהיו מצומצמים מטבע הדברים

שנתיים למלחמה העקובה מדם באוקראינה, והקהילה היהודית של קייב עם הרב יונתן מרקוביץ, נערכת גם השנה לחגוג את פורים כהלכתו עם קריאת מגילה, משלוחי מנות וסעודות פורים. אירועי החג יתנהלו בכפוף להגבלות הביטחוניות.

הרב מרקוביץ מכהן גם בתפקיד רב בתי הסוהר של אוקראינה, ופעילות הפורים של קהילתו תתמקד במבצע מיוחד לאסירים יהודים השוהים בבתי הכלא ברחבי אוקראינה. הרב מרקוביץ ומתנדבים מהקהילה יערכו חלוקת משלוחי מנות לאסירים יהודים בכל רחבי המדינה. חבילות משלוחי המנות יכללו גם מגילות אסתר עם תרגום לאוקראינית. במהלך הפורים, ייערכו קריאות מגילה במספר בתי כלא מרכזיים.

"בימים כתיקונם, אירועי הפורים בקייב היו מוקד משיכה לאלפי יהודים מהעיר ומהסביבה", מספר הרב מרקוביץ ומוסיף: "השנה, כמו בשנה שעברה, אנחנו חוגגים בצורה מצומצמת יותר, כדי לשמור על ביטחון החוגגים ולציית להוראות כוחות הביטחון".

למרות ההגבלות, גם השנה יגיעו מתנדבי קהילת JCC בית מנחם בקייב, לכל יהודי העיר. אך כאמור, האירועים יהיו קטנים ומפוזרים במספר מוקדים. בנוסף, יתקיימו קריאות מגילה ומשלוחי מנות לחיילים המשרתים באזור קייב, וכן אירועים לחיילים שנפצעו במלחמה ובני משפחותיהם.

אירועי הפורים בקייב יתקיימו בסיוע ארגון JRNU ויכללו קריאת מגילה סביב השעון לאורך כל הפורים, חלוקת אלפי חבילות משלוחי מנות ליהודי העיר, וכן חבילות מזון לסעודות החג ליהודים שיתקשו להשתתף בסעודות שייערכו בבית הכנסת ובמוקדים הקהילתיים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *