בחירת מזרנים נכונה: המדריך שיאפשר לכם לישון טוב

על מנת לישון טוב בלילה חשוב להצטייד במזרון נוח שיתמוך בגופכם ויעזור לכם לשמור על יציבה טובה. בבואכם לבחור מזרון אורטופדי ישנם גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון ולכן חשוב שתעשו את המחקר שלכם לפני שתקבלו החלטות רכישה כלשהן

המזרון הוא מרכיב מכריע בחדר השינה. הוא מספק נוחות לגוף ועוזר לשמור על שינה טובה.

על מנת לישון טוב בלילה חשוב להצטייד במזרון נוח שיתמוך בגופכם ויעזור לכם לשמור על יציבה טובה. בבואכם לבחור מזרון אורטופדי ישנם גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון ולכן חשוב שתעשו את המחקר שלכם לפני שתקבלו החלטות רכישה כלשהן.

במאמר זה, נחקור את החשיבות של קבלת מזרון טוב שיספק לכם תמיכה אורטופדית וישפר את איכות השינה שלכם.

בעוד שמזרון איכותי צפוי לשפר מאוד את איכות השינה שלכם, מזרון שלא מתאים לכם, עלול דווקא לגרום לכאבי גב, כאבי צוואר, ואף לגרום לנדודי שינה.

ישנם גורמים רבים התורמים לאיכות המזרון כמו החומרים מהם הוא עשוי, דרגת שקושי שלו ועוד. היום נסביר על 2 הנושאים הנ"ל.

סוגי מזרונים – החומרים מהם עשוי מזרון

כמו כל דבר טוב בחיים, גם המזרנים מתחלקים ל-3 סוגים עיקריים:

ישנם מזרנים אורטופדיים ללא קפיצים, אלה מזרני ספוג ועליהם שכבה של חומר אורטופדי בעיקר לטקס או ויסקו. הלטקס הינו גומי טבעי המעניק תחושה של קפיציות למזרון והויסקו הינו חומר אלסטי המתרכך כאשר הוא מגיע לטמפרטורת גופכם (בעת מגע עם גופכם) ומתאים את עצמו לקימורי גופכם.

הסוג השני של המזרונים, הוא מזרוני קפיצים, אלה מזרונים אורטופדיים שהבסיס שלהם עשוי מקפיצים. ומעל תגיע שכבת ספוג קשיחה ועליה אחת רכה, או שכבת ויסקו או לטקס עליהם הסברנו קודם.

הסוג השלישי אלה מזרני קפיצים מבודדים – מדובר במזרוני קפיצים בהם כל קפיץ ארוז בנפרד וכך תנועה בצידו האחד של המזרון כלל ואינה מורגשת בצידו האחר של המזרון. גם כאן, השכבה העליונה של המזרנים האלה תהיה שכבת לטקס או שכבת ויסקו.

דרגת הקושי של מזרון

בחירת המזרון המתאים היא משימה קשה. יש המון אפשרויות ולכל אחת יש את האיכויות שלה. אבל איך תדעו מה הכי מתאים לכם? בשביל זה אתם פה.

הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון הוא את תנוחת השינה שלכם. אם אתם ישנים על הבטן, סביר להניח שתבחרו במזרן בדרגת קושי קשיחה. אם אתם ישנים על הגב כנראה שתצטרכו לבחור מזרן קצת יותר רך, דהיינו: דרגת קושי בינונית על מנת שהישבן שלכם ישקע אל תוך המזרון ולגב התחתון תהיה תמיכה. לעומת זאת, במידה ואתם אוהבים ורגילים לישון על הצד, רצוי שתחפשו מזרנים רכים יותר כדי שיהיה מקום לכתף שלכם לשקוע פנימה.

כלל חשוב נוסף הוא שכאשר אתם רוכשים מזרן, שימו לב שהוא מזרן אורטופדי. איך תדעו שהמזרן שלכם אורטופדי? זה פשוט: שימו לב שהמזרן שלכם בנוי משכבות שכבות של חומרים כאשר השכבה התחתונה ביותר היא גם השכבה הצפופה והקשיחה ביותר ועליה לדאוג ליציבות של המזרון ולשמירתו לאורך זמן, והשכבה העליונה צריכה להיות הרכה ביותר שתקבל אתכם פנימה אל תוך המזרן, אבל לא יותר מידי, עד שתגיעו לשכה שמתחת, לא מעבר. מזרון אורטופדי חייב להיות בנוי מלפחות 2 שכבות שונות של חומר בדרגות קושי שונות. שימו לב לזה, זה מאוד חשוב.

אז בוודאי שמעתם אנשים שאומרים "כמה שיותר קשה יותר טוב", אז זהו, שזה לא תמיד נכון, זה בהחלט תלוי בתנוחת השינה המועדפת עליכם.

המזרונים המומלצים

אנשים רבים אינם מרוצים מהמזרנים שברשותם. הם עשויים למצוא את המזרון הראשון קשה מידי ואת השני רך מידי, או פשוט "לא נוח".

הצעד הראשון למציאת מזרון המושלם עבורכם הוא לערוך מחקר על העדפות השינה שלכם, שימו לב כיצד אתם שוכבים בעודכם מנסים להירדם וכיצד אתם מתעוררים בבוקר, זה יעזור לצמצם את האפשרויות ויקל על מציאת מזרון שיהיה מושלם לצרכים שלכם.

אז כפי שכבר הבנתם, מזרונים מומלצים יש לכולם אבל כל אחד ימצא את המזרון המומלץ לו. אם אתם אומרים לעצמכם שאתם ישנים גם על הגב, גם על הבטן וגם על הצד ואין לכם ממש תנוחה מועדפת, עוד יותר קל! רכשו מזרן בדרגת קושי בינונית, דרגת קושי קשיחה בתחתית המזרן ורכה יותר בחלקו העליון, זה מזרן שלבטח יתאים לכם.

תוכלו להיכנס לזאפ, לבדוק לאיזה מזרון יש הכי הרבה חוות דעת, לקרוא אותם ולקבל החלטה, ככה בטוח לא תיפלו… בנוסף תוכלו להיכנס לאתר מזרנים.ישראל וללמוד כל מה שרציתם לדעת בנושא מזרנים.

החשיבות של מזרון איכותי

מזרונים הם אחד הרהיטים החשובים ביותר בבית. הם עוזרים לכם לישון טוב יותר ולהרגיש רגועים יותר. אנשים שלא ישנים טוב בלילה, ימצאו את עצמם עצבניים במהלך היום, לא רגועים, לא מרוכזים וכאשר זה חוזר יום אחרי יום אחרי יום, אתם יכולים לשער שטוב כנראה לא ייצא מזה…

מזרון איכותי כנראה יעלה קצת יותק ממזרון לא איכותי. אבל קחו בחשבון דבר נוסף, אם תכננתם לרכוש מזרון זוגי במחיר של 2500 ₪ אבל ראיתם מזרון הרבה יותר טוב במחיר של 3500 ₪, תחשבו שהמזרון הזה אמור לשרת אתכם בין 8 ל-10 שנים זאת אומרת שבמקום לשלם על שנת לילה סבירה 70 אגורות ללילה, אתם תשלמו 97 אגורות ללילה ותישנו כמו מלכים, תסכימו איתנו שלבחור מזרון איכותי ישתלם לכם לאורך זמן וכמו שאבי תמיד אומר: "אני לא יכול להרשות לעצמי לרכוש משהו לא איכותי במחיר זול…"

במידה ויש לכם שאלות נוספות, הערות או כל דבר אחר, אתם יותר ממוזמנים לפנות אל המומחים מאתר "רק מזרנים", אם הם עזרו לנו, הם בטח יעזרו גם לכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *