בשורה לחולי סוכרת: "הלבלב המלאכותי" זמין בכל קופות החולים

לאחר שגם שירותי בריאות כללית נכנעה והסכימה לאשר את הטכנולוגיה הזאת למטופליה, יוכלו חולי סוכרת טייפ 1 עד גיל ארבעים לקבל את המכשיר במידה והם עומדים בתנאי הסל

בוועדת סל התרופות אישרו להרחיב את המימון למערכת ההיברידית האוטומטית לניטור סוכר רציף והזלפת אינסולין מותאמת אישית לחולי סוכרת מסוג 1 עד  גיל ארבעים המשתמשים באינסולין לפחות שישה חודשים וזכאים למשאבת אינסולין וניטור סוכר רציף.

בתחילה נדחתה ההתוויה לחודש ספטמבר אך רוב קופות החולים וכעת גם הכללית, אישרו את הקדמתה. הבשורה הגדולה היא שמעתה יכולים כל חולי הסוכרת בכל הקופות, לבקש את המערכת במידה והם עומדים בתנאי סל הבריאות.

המערכת מבוססת על ניטור סוכר רציף ומשאבת אינסולין שמהווים יחדיו יחידה עצמאית שמקבלת החלטות טיפול בכל חמש דקות לאורך כל שעות היממה. מניתוח תוצאות של סוכרתיים שמשתמשים בה עולה כי איזון הסוכר שלהם השתנה לטובה באופן משמעותי. איזון הסוכרת מפחית באופן משמעותי את הסיכון לפיתוח סיבוכי סוכרת.

רבים מהרופאים טוענים שנכון להיום, הטיפול המיטבי בסוכרת סוג 1 הוא טיפול טכנולוגי. יכולתם של מטופלים לאזן את רמת הסוכר עולה בהתאם לשימוש במערכת. תוצאות מהעולם מראות את השינוי במגמת האיזון אצל כלל המטופלים שמשתמשים במערכת בזכות האלגוריתם שנועד לאזן את המטופלים בפחות מאמץ.

ר' אברהם דיקמן, יו"ר עמותת 'בריאות וחיים טובים' שהיתה פעילה במאבק ארוך מול ועדות סל הבריאות בשנים האחרונות, בירך על המהלך, ואמר מבלי להתייחס לקופת חולים ספציפית: "במציאות הקיימת, הייתי מצפה מכל קופת חולים שיודעת פרק בהתנהלות כלכלית להטמיע את המערכות הללו, ולו בשל היעילות הכלכלית שבהן. צריך לזכור שמעבר לתועלת הרפואית לסוכרתיים שמנהלים עם המערכת אורח חיים בריא ומאוזן יותר, סוכרתי מאוזן חוסך משאבים רבים לקופה, ובסופו של יום, ההוצאה על המערכות הללו מוחזרת לקופה בריבית דריבית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *