בכלל לא משעשע: הורשע. ערער והמשיך לבצע את אותן עבירות בדיוק

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של נאשם שהורשע בעבירות של אי הגשת דו"חות במועד ואי תשלום מס, והותיר על כנו את העונש המקורי שקיבל

הורשע בחמש־עשרה עבירות מס וירצה שבעה חודשי מאסר. כך פסק בית המשפט המחוזי בלוד כשדחה את ערעורו של נאשם שהורשע בעבירות של אי הגשת דו"חות במועד ואי תשלום מס. החלטת השופט הותירה את העונש המקורי על כנו. הרכב של שלושה שופטים דן בעירורו ודחה אותו על הסף. בהחלטת בית המשפט נקבע כי על הנאשם (שהורשע) יצטרך לרצות את העונש שהוטל עליו בתחילה – שבעה חודשי מאסר בפועל.

מפסק הדין עולה כי בשנים 2022-2019 נמנע הנאשם מהגשת דו"חות תקופתיים במועד ולא שילם את המס הנדרש על הדו"חות שכן הגיש. חלק מהעבירות בגינן הורשע אף בוצעו במהלך ניהול המשפט נגדו, לאחר השמעת הטיעונים לעונש וטרם מתן גזר הדין. בית המשפט השלום בנתניה גזר עליו שבעה חודשי מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי, קנס בסכום של עשרים אלף שקל או חודשיים מאסר תמורתם והתחייבות להימנע מעבירות מסוג זה על־סך עשרת אלפים שקלים.

הנאשם עירער על חומרת העונש בבית המשפט המחוזי בלוד שקיבל את עמדת התביעה וקבע: "התנהלותו העבריינית של המערער, ובעיקר המשך ביצוע העבירות לאחר שהורשע בדין, מצדיקים עונש מאסר מאחורי סורג ובריח כפי שהושת עליו בבית משפט קמא". 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *