גידול במספר העובדים החרדים והפונים לרשות התעסוקה של ירושלים

מנתוני הרשות לתעסוקה עירונית בירושלים עולה כי מתוך כלל ההשמות שביצעה הרשות, חלקם של העובדים החרדיים עומד על יותר מ־58%

דו"ח ביצוע של הרשות לתעסוקה עירונית בירושלים, חושף עליה בפניות למרכזי התעסוקה של עיריית ירושלים בשנת 2023, לצד גידול משמעותי בתעסוקת חרדים בעיר.

לפי הדו"ח שהתפרסם לקראת יום ירושלים שחל אתמול, בשנת הכספים הקודמת נוספו לשוק העבודה הירושלים 3,090 עובדים ועובדות חרדים חדשים מתוך 5,250 השמות בכלל מרכזי התעסוקה העירוניים. זאת בהשוואה ל־2985 עובדים חרדים חדשים שנוספו שנה קודם לכן.

על פי נתוני הדו"ח, חלקו של הציבור החרדי בכלל ההשמות בתעסוקה בשנת 2023 עמד על יותר מ־58% מכלל ההשמות בירושלים. נתון זה משקף את המשך מגמת העלייה בתעסוקת חרדים בעיר (52% בשנה שעברה, 50% בשנת 2021 ו־41% בשנת 2020).

מנתוני דו"ח הביצוע של הרשות שמסכם את פעילות שנת 2023 עולה, כי לאורך השנה הקודמת קיבלו 23,519 תושבים שירות ממרכזי התעסוקה בעיר וממקדמי התעסוקה בשכונות השונות. מתוכם 8,491 שקיבלו שירות במרכז כיוון שמיועד לציבור החרדי ומופעל על־ידי קרן קמ"ח.

אלעזר אצור, מנכ"ל מרכז כיוון, אמר: "הנתונים הארציים של עליה בתעסוקת חרדים, משתקפים בצורה בולטת בפעילות הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים. השנה היינו עדים לעליה משמעותית בפניות להשתלבות בתעסוקה, ועליה גם בנתונים אובייקטיבים אחרים. שמנו דגש מיוחד על מסלולים שונים להכשרה מקצועית, שהפכו עבור רבים בציבור החרדי, להיות מסלול מועדף ללימודי מקצוע".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *