גם אחים לנשק צריכים לשמור על החוק. כיצד מספקים חשמל לישוב לא חוקי?

בכנסת דנו בחוק שנתפר עבור בתים שנבנו שלא כחוק ביישובים דרוזיים. מה גרם לח"כ מרע"מ לבקש שהחוק יחול גם על יהודים?

ועדת הכלכלה של הכנסת, המשיכה היום (שני) להכין לקריאה ראשונה את הצעת חוק אספקת חשמל של חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד) וקבוצת חברי כנסת. הצעת החוק מבקשת לתת פתרון זמני – בהוראת שעה לשנתיים – ליישובים דרוזים או צ'רקסים שאין להם תכנית בנייה מפורטת או היתר בנייה לפי חוק התכנון והבנייה, ולכן לא יכולים להתחבר לרשת החשמל ולקבל אספקה מחברת החשמל.

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, אמר שחברת החשמל תומכת באספקת חשמל סדירה ליישובי הדרוזים, אך הזהיר כי אם לא רוצים שהחקיקה תהייה אות מתה, חייבים להכניס בה מספר שינויים: "אם זה לא יהיה פשוט זה פשוט לא יהיה", אמר שפיגלר.

הבעיה המרכזית באה לידי ביטוי בדברי יו"ר הוועדה חה"כ דוד ביתן (הליכוד) שאמר שהוועדה לא תעביר הצעת חוק שלא תהייה שוויונית. בעניין זה אמר חה"כ יאסר חוג'יראת (רע"מ) כי החקיקה מבורכת, למרות שאינה מושלמת מאחר וחשמל זה מצרך חיוני. הוא הציע להחיל את החקיקה על כל היישובים, גם היהודים, ואמר כי החוק צריך לשרת את כל אזרחי המדינה.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, תומך באופן מלא ונמרץ בקידום החקיקה ואומר: "חשמל זה מוצר בסיסי חשוב, שחייב להיות בכל בית. חשוב לומר, העדה הדרוזית היא יקרה, שומרת חוק וגם אם היו תקלות בעבר לא מדובר באנשים שאינם שומרי חוק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *