דיווח על ניסיון התאבדות, סורב לאשפוז ב'הלל יפה' – ושם קץ לחייו

תביעת עתק נגד ביה"ח 'הלל יפה': המטופל דיווח לרופאה כי ניסה לשים קץ לחייו, אך למרות זאת שוחרר לביתו. למחרת נמצאה גופתו • מומחה בכיר לפסיכיאטריה: פעולתם הרשלנית של הרופאים ב'הלל יפה' היא שהובילה למותו של המנוח

הרופאים בביה"ח 'הלל יפה' בחדרה הקלו ראש במצבו הנפשי של תושב העיר, ולמרות שדיווח להם כי ניסה להתאבד יום קודם לכן, שחררו אותו לביתו, ולא החליטו לאשפזו באופן מיידי במחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים – כך נטען בתביעה אותה הגישו עורכי הדין רן שפירא ורותם ציוני ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, בשם אלמנתו של המנוח.

על פי כתב התביעה, המנוח, תושב חדרה (70) נשוי וסב לנכדים, אובחן כסובל מדיכאון כתשע שנים לפני התאבדותו. הוא טופל בתרופות ובאמצעות שיחות, תוך שהוא נתון במעקב מתמיד של המחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים 'הלל יפה' בעיר.

לדברי עוה"ד שפירא וציוני, בתחילת 2018 הגיע המנוח למספר פגישות ובדיקות במחלקה הפסיכיאטרית של בי"ח 'הלל יפה', במהלכן ציינו הרופאים כי מצבו הולך ומדרדר. הוא אושפז לתקופה קצרה, בה מצבו השתפר והתייצב, אך אז שוחרר, ושב למצבו הקשה.

על פי התביעה, הדיכאון הקשה שבו לקה לא השתפר גם לאחר שנטל את התרופות אותן רשמו לו רופאיו, ובמהלך השיחות שניהל עימם, שב והזכיר את רצונו לשים קץ לחייו.

לדברי עוה"ד שפירא וציוני, בפעם האחרונה שבה ביקר המנוח במחלקה הפסיכיאטרית ב'הלל יפה', הוא התוודה בפני הרופאה כי ניסה להתאבד יום קודם לכן. חרף דבריו אלה, כך נטען, הרופאה שחררה אותו לביתו, כנראה עקב חוסר מקום במחלקה, ותיאמה עימו כי יחזור לאשפוז כחמישה ימים לאחר מכן. למחרת היום נמצאה גופתו של המנוח לאחר ששם קץ לחייו.

בתביעה טוענים עוה"ד שפירא וציוני כי "מות המנוח יכול היה להימנע לו היה זוכה להתייחסות ראויה ורופאי בית החולים היו פועלים כרופאים מקצועיים".

עו"ד רן שפירא (צילום: אופיר הייב)

בתביעה מציינים באי כוח האלמנה, כי באופן מוזר ביותר, הרשומה הרפואית מהפגישה האחרונה של המנוח עם רופאיו, נמחקה ממחשב בית החולים, ונמסר להם כי אין אפשרות לאתרה. שאר הרשומות נמצאו.

אל כתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי, מומחה בפסיכיאטריה ומנהל לשעבר של היחידה לפסיכיאטריה חירום של בית החולים 'באר יעקב'.

ד"ר מרצ'בסקי מציין בחוות דעתו כי למנוח נשקפה סכנה ברורה ומידית לאובדנות. לדבריו, הצוות הרפואי היה מודע לכך, אך לא ביצע את הפעולות המקצועיות הבסיסיות שנדרשו. כמו כן, מציין המומחה כי רשלנות הצוות הרפואי היא שהובילה למותו של החולה.

לדבריו של ד"ר מרצ'בסקי, היה על הרופאים ב'הלל יפה' לאשפז את המנוח באופן מידי ואם היה צורך בכך, אף לאשפזו בכפייה.

בתביעה, שהוגשה לאחרונה, מבקשים עורכי הדין שפירא וציוני מבית המשפט השלום בתל אביב לחייב את משרד הבריאות, המפעיל את ביה"ח 'הלל יפה', לפצות את אלמנתו של המנוח בסכום המקסימלי שבסמכותו של בית המשפט (2.5 מיליון שקלים).

טרם הוגש כתב הגנה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *