דרישה מהמפכ"ל להשעות את השוטר אשר משך בזקנו ובפאותיו של תושב השומרון

ארגון חוננו פנה למפכ"ל המשטרה בדרישה את השוטר ערן הררי שתועד מושך בזקנו ובפאותיו של תושב השומרון אמש. המשפטן אלעדי ויזל מארגון חוננו שמייצג את התושב "יהודי הנמשך בברוטאליות בזקנו ופאותיו הינו מראה מזעזע המזכיר תקופות אפלות בעברו של העם היהודי"

אירוע אלימות קשה בשומרון. אמש (ג') במהלך הפגנה של תושבים יהודיים מיישובי השומרון כתגובה למסע הרצח בבני ברק, תקף שוטר מג"ב ערן הררי את אחד מתושבי השומרון שהוא מושך בחוזקה בזקנו ובפאותיו. המשפטן אלעדי ויזל מארגון חוננו אשר מייצגים את התושב, פנה היום בדרישה ממפכ"ל המשטרה להשעות את השוטר באופן מידי, בנוסף פנה ויזל למח"ש בדרישה לפתוח בחקירה דחופה בעניין ולמצות את מלוא חומרת הדין עם הררי.

במכתב שנשלח למפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, תואר השתלשלות המקרה האלים "אמש נערכה הפגנה סמוך ל"צומת יצהר הגדולה". המפגינים וביניהם המתלונן ניסו להגיע לכיכר של "צומת יצהר הגדולה" על מנת לקיים את ההפגנה במקום מרכזי ובולט יותר. בדרכם לכיכר נחסמו המפגינים על ידי שוטרי מג"ב אשר מנעו מהם את ההגעה לצומת. המתלונן ניסה לחצות את הכביש ולעקוף את השוטרים אך נחסם על ידיהם. בשלב זה החל דין ודברים בין המתלונן לבין השוטרים אשר דרשו ממנו להתרחק מהמקום ואף ניסו להודפו בידיהם".

לאחר מכן, החל שוטר מג"ב ערן הררי לתקוף באלימות את המפגינים "לפתע ובלי כל שיג ושיח מקדים תפס השוטר בזקנו של המתלונן ומשך בו בעוצמה רבה. המתלונן זעק זעקת כאב גדולה אך השוטר המשיך למשוך בזקנו ואף בפאותיו תוך שהוא גורר באמצעותם אותו למדרכה", תואר מקרה התקיפה האלים. "מיותר לציין את הכאב והסבל הרב שנגרם לאדם שמושכים אותו בשערותיו", הסביר ויזל במכתבו, "ואף מיותר לציין את ההשפלה שחש אדם דתי אשר מבזים אותו במשיכת שערות זקנו ופאותיו אשר הם בעלי ערך דתי עבורו".

בסיום המכתב, דרש ויזל כי ממפכ"ל המשטרה ישתמש בסמכויותיו וישעה את השוטר האלים "לאור האמור, מתבקש המפכ"ל לעשות שימוש בסמכויותיו המוקנות לו בפקודה ולהורות על השעייתו לאלתר של השוטר האלים. בין מכיוון שנפתחת נגדו חקירה מח"ש ובין מכיוון שמוכח מהאלימות המחרידה הנראית בסרטון כי אינו מתאים למלא תפקיד שיטורי".

אלעדי ויזל מארגון חוננו שמסייע לתושב מסר "מדובר באירוע חמור בו פעל שוטר מג"ב ללא כל סמכות והצדקה ובצורה ברוטאלית ואלימה, תוך שימוש בכוח שלא כדין וגרימת כאב והשפלה רבה למפגין. יהודי הנמשך בברוטאליות בזקנו ופאותיו הינו מראה מזעזע המזכיר תקופות אפלות בעברו של העם היהודי. אין כל מקום שבמדינת ישראל יושפל יהודי באקט שיטורי מחריד כואב ומבזה שכזה. על המשטרה לעשות בדק בית ולמגר מקרבה שוטרים אשר עושים שימוש בכוחם בצורה לא חוקית. "ובערת הרע מקרבך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *