דרמה במחלקת היולדות: "כל היולדות היו בשוק"

האחות מעיין חשבה שהיא הגיעה לעוד יום עבודה רגיל במחלקת יולדות בכרמל, אלא שבשעה 12 השתנו תוכניותיה באחת • "כשחזרתי למחלקה עם התינוק על הידיים כל היולדות שטיפלתי בהם בבוקר היו בשוק"

כבר מספר שנים שמעיין פגות עובדת כאחות בתינוקייה ובמחלקת אם יילוד בביה"ח כרמל והיא מכירה היטב ומקרוב, מה קורה ומה צריך לקרות לפני הלידה.

כמו בכל יום, גם השבוע הגיעה מעיין לעבודה במחלקת היולדות, היא אומנם בהיריון בשבוע 37 אבל זה לא הפריע לה לעבוד כרגיל במחלקה. על הבוקר היא כבר טיפלה ביולדות החדשות הדריכה ועזרה להן להניק, ופתאום היא התחילה להרגיש צירים.

"בשעה 12 תוך כדי משמרת התחלתי פתאום להרגיש צירים עדינים. עדכנתי את אחראית המשמרת אורית ואמרתי לה שאני רק עולה להיבדק במיון יולדות וכבר אחזור למחלקה", מספרת מעיין. "אחות מהמחלקה ליוותה אותי ועלינו יחד למעלה, כבר במעלית הרגשתי שהצירים ממש התחזקו. כשהגעתי למעלה פגשתי את רווית קסטיאל המיילדת המדהימה שלנו ואיך שהיא ראתה אותי הכניסה אותי ישר לחדר לידה, ו-10 דקות אחרי שנכנסתי התינוק החמוד כבר היה בחוץ -".

מעיין היא לא רק אחות מקצועית שמכירה היטב את עולם היולדות מעבודתה בביה"ח כרמל, היא גם אימא מנוסה שזו לה הלידה החמישית. מעיין היא אימא גאה ומסורה ל 4 בנים ולכבוד השנה החדשה היא התחדשה בבן חמישי מתוק ומקסים.

"אפילו לא הספקתי להוריד את מדים של העבודה", מספרת מעיין בחיוך, "זו הייתה לידה ממש מהירה ורווית המיילדת נשארה לילד אותי כמובן, וזו היתה לי חוויה מיוחדת ומדהימה".

רווית אוזן קסטיאל מיילדת ומדריכה קלינית בחדר לידה בכרמל שילדה את מעיין מספרת, "כשמעיין נכנסה למיון יולדות עם הצירים בליווי חברתה לעבודה האחות ילנה לא תיארנו לעצמנו שתוך 10 דקות היא כבר תלד. זו הייתה חוויה מפתיעה ומרגשת לכולנו. לטפל ביולדת שהיא גם חברה זה פי כמה מרגש ומלחיץ כאחד. הלידה הפכה להיות חוויה משותפת ועוצמתית לכולנו".

האחות מעיין פגות עובדת כבר 8 שנים במסירות כאחות בביה"ח כרמל. "התחלתי במחלקה הפנימית ב' ואח"כ עברתי לתינוקייה. בשנתיים האחרונות אני עובדת במחלקה המאוחדת אם יילוד עם יולדות ותינוקות ביחד ומרגישה נהדר", אומרת מעיין. "אני מאוהבת בעבודה שלי זה סיפוק אדיר לעבוד עם יולדות ותינוקות ביחד. לעזור לאם טרייה בהנקה או אפילו רק לעלות לה חיוך ולתמוך בה, לקבל אימהות ותינוקות אחרי לידה ברגעים הראשונים שהם בונים ומגדילים את הקן החדש, זו זכות אדירה בשבילי".

מעיין בת 33 וכיום תושבת טירת הכרמל, למדה סיעוד בביה"ח ברזילי את שני בניה הגדולים היא ילדה בדרום ואת שני בניה הקטנים והתינוק החדש היא כבר ילדה בכרמל.
מעיין מאוהבת לא רק ביולדות החדשות ובעבודה שלה, היא אוהבת במיוחד את ביה"ח כרמל. "כרמל בשבילי זה הבית השני שלי, אני הולכת כל יום בשמחה ובהתרגשות לעבודה יודעת שזכיתי לעבוד במקום הכי שמח וטהור שקיים בעולם", אומרת מעיין בהתרגשות. "אני מרגישה מבורכת שהרגליים לקחו אותי ללמוד סיעוד ולהגיע לעבוד במחלקה בכרמל עם הרגשה הכל כך מיוחדת הזו. כל אם ותינוק שאני מטפלת בהם אני מרגישה זכות עצומה. ופתאום באמצע משמרת להיות מהצד השני ולקבל את היחס והתמיכה של המיילדות והאחיות שלנו זה פשוט קסום לא יכולתי לבקש לידה יותר טובה ותומכת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *