דרמה פוליטית – בזכות עבאס: גוש מתנגדי נתניהו הפילו את הועדה המסדרת

כמה דקות לפני ההצבעה אמר מיקי זוהר כי הליכוד הגיע להבנות עם ימינה – שתמכה בהצעת המפלגה להרכב הוועדה אלא שאז נכנסו חברי רע"מ והצביעו נגד

הכנסת אישרה היום (שני) את הצעת גוש השינוי להרכב הוועדה המכריעה, שמנהלת את ענייני הכנסת עד להקמת קואליציה.  לאחר שהיה נדמה כי רע"ם סוגרים עם הליכוד, חברי רע"ם  נכנסו למליאה והתנגדו להצעת הליכוד.

כמה דקות לפני ההצבעה אמר מיקי זוהר כי הליכוד הגיע להבנות עם ימינה – שתמכה בהצעת המפלגה להרכב הוועדה, אך למרות זאת – ההצעה זכתה לתמיכה של 58 ח"כים בלבד, זאת לעומת 60 ח"כים שהתנגדו לה, בהם גם חברי רע"ם.

בכנסת מעריכים כי מדובר בתרגיל שרקחו לפיד וסער עם עבאס: במהלך ההצבעה על הצעת הליכוד להרכב הוועדה, מנהלות הסיעה של הליכוד "קפצו משמחה" כשראו את חברי רע"ם נכנסים למליאה לאחר שהיו  בטוחים כי יתמכו בהצעה. ח"כ מיקי זוהר ביקש לאפשר להם להצביע – אך אז הוא ומנהלות הסיעה נדהמו לגלות שהם מתנגדים, ובכך הובילו להפלת הקואליציה.

הצעתו של ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) התקבלה.  ההצעה אומרת שלפיה 33 חברי כנסת יכהנו בוועדה: 16 מ"גוש השינוי", 14 מ"גוש נתניהו", ויכהנו בה בנוסף נציג אחד מרע"מ ושני נציגים מ"ימינה" – שצפויה להיות לשון המאזניים בוועדה. חברי רע"ם ככל הנראה בחרו לתמוך בהצעת הגוש לאחר פגישה שערך יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, עם יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, זמן קצר לפני ההצבעה.

"מזל שזה קרה עכשיו וכולנו נתפכח ולא באמצע מבצע בעזה", צייץ יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ'. חברו למפלגה, ח"כ איתמר בן גביר, צייץ: "מקווה שעכשיו גם בליכוד מבינים שאין אמונה בשונאי ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *