הבורסה השיקה היום מדד חדש: מדד תל בונד צמודות בנקים מורחב

המדד החדש שהושק יחד עם בית ההשקעות ילין לפידות, כולל לראשונה את כל האג"ח בענף הבנקים ואג"ח COCO

הבורסה הודיעה הבוקר (חמישי) על השקת מדד חדש בבלעדיות עם בית ההשקעות ילין לפידות, זאת בנוסף לשישה מדדים נוספים שהושקו בשנה האחרונה עם ילין לפידות. המדד החדש הוא מדד תל בונד צמודות בנקים מורחב, מדד ייעודי שכולל לראשונה את כל האג"ח בענף הבנקים ואג"ח COCO.

השקת המדד הזה מתאפשרת לאחר שבחודש שינואר ביטלה הבורסה את ההגבלה למסחר ביחידות של 50 אלף שקל ליחידה באג"ח COCO ובמקומה נקבע גודל מזערי של פקודה בסך 10,000 שקל, בדומה לאג"ח רגילה. השינוי הזה איפשר מעקב תקין של קרנות פאסיביות על מדדים שנכללות בהם אג"ח COCO. בנוסף, הודיע בית ההשקעות ילין לפידות כי עד לסוף שנת 2024 יוריד את דמי הניהול מ־0.45% ל־0.24% בקרן מחקה על מדד ת"א-בנקים, ויהפוך לזול ביותר בקטגוריה זו ובכך יאפשר תחרות רבה יותר להוזלת דמי הניהול לציבור הרחב.

בית ההשקעות שהשיק יחד עם הבורסה שישה מדדים נוספים לאחרונה, מאפשר פעילות פאסיבית שעוקבת אחר מדדים ישראלים בכלל ומדדי הבורסה בפרט, תוך ביצוע מחקר וניהול השקעות ותורם בכך לפיתוח מדדי הבורסה החדשים. אגב, חייבים לציין שיותר ויותר משקיעים בוחרים בחודשים האחרונים לרכוש קרנות מחקות ולא להשקיע ישירות במניות או אגרות חוב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *