הבורסה מסכמת את החודש השלישי למלחמה בעליות שערים

המדדים המובילים וכל המדדים הענפיים רשמו עליות שערים. הגדיל לעשות מדד הביומד שרשם זינוק של 16%. מדדי ת"א-35 ות"א-90 עלו בשיעור של 5-6%

איך נראה המסחר בבורסה של תל אביב בחודש השלישי למלחמה? מנתוני הבורסה שפורסמו השבוע עולה כי בדצמבר נרשמו עליות שערים בשוק המניות כשמדדי ת"א-35 ות"א-90 עלו בשיעור של כ-5%-6%, כל אחד. עליות שערים אפיינו גם את כל המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שעלה בכ-16%. המשך ירידה בשיעור האינפלציה והתגברות הציפיות להורדת הריבית בשנה הקרובה שימשו רוח גבית חיובית למסחר בשוקי העולם. מדד הפחד ירד לרמה דומה לזו בה היה בתחילת השנה. שער הדולר ביחס לשקל ירד בדצמבר בכ-2.4% ונרשמו עליות שערים באיגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות. עליות שמגלמות את הציפיות שהיו בציבור להורדת הריבית שכבר התרחשה אתמול (ותיכנס לתוקף בעוד פחות מחודש) ולהורדות נוספות ככל ששיעור האינפלציה יירד.

ואיך נראו גיוסי ההון בחודש השלישי למלחמה? הגיוסים בשוק איגרות החוב הממשלתיות בדצמבר הסתכמו בכ-12.8 מיליארד שקל והם צפויים להסתכם בכ-19 מיליארד שקל בינואר. נרשמו גיוסים ערים בשוק איגרות חוב הקונצרניות. הגיוסים בסקטור זה זינקו בדצמבר והסתכמו בכ-20 מיליארד שקל. אבל כדאי לקחת בחשבון שכ-9.3 מיליארד שקל מתוכם גויסו על־ידי בנק מזרחי טפחות ובנק לאומי.

וכפי שכבר הורגלנו, הציבור מגדיל את אחזקתו במוצרים מחקים ובעיקר בקרנות שעוקבות אחרי ה־ S&P. המסחר בתל-אביב הסתכם בדצמבר בעליות שערים במדדי המניות ובמדדי איגרות החוב המובילים, זאת בדומה למגמה בבורסות מובילות בעולם. המסחר התנהל על רקע העמקת הלחימה בעזה ובגבול הצפון. נזכיר כי בעקבות המלחמה נדחה המועד האחרון להגשת דוחות כספיים לרבעון השלישי עד לסוף שנת הכספים שהסתיימה בתחילת השבוע.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *