הודו, סין ואיחוד האמירויות מובילות בשימוש בבינה מלאכותית

מחקר מקיף שנערך בקרב 8,500 מומחי IT מגלה שימוש הולך וגובר בטכנולוגיה החדשה שמשנה את העולם

מחקר חדש שהוזמן על ידי IBM מצא שכ־42% מהארגונים הגדולים שמעסיקים מעל אלף עובדים, משתמשים בבינה מלאכותית. 40% אחרים עדיין בוחנים את השימוש בטכנולוגיה הזאת. 59% מהארגונים שכבר מטמיעים בינה מלאכותית העידו כי בכוונתם להאיץ ולהגדיל את ההשקעה בטכנולוגיה.

המחקר נערך על ידי חברת הסקרים Morning Consult בנובמבר האחרון והשתתפו בו מדגם מייצג של כ־8,500 מומחי IT מאוסטרליה, קנדה, סין, צרפת, גרמניה, הודו, איטליה, יפן, סינגפור, דרום קוריאה, ספרד, איחוד האמירויות, בריטניה, ארה"ב ומדינות אמריקה הלטינית המובילות.

עוד עלה מהמחקר שארגונים בהודו (59%), סין (50%), סינגפור (53%) ואיחוד האמירויות (58%) הם חלוצים בשימוש פעיל בבינה מלאכותית. זאת מול ארגונים בספרד (28%), אוסטרליה (29%), וצרפת (26%). חשוב להזכיר שהמחקר לא כלל את ישראל. השימוש השכיח ביותר בבינה מלאכותית בקרב ארגונים הוא אוטומציה של תהליכי IT (33% מהמשיבים), אבטחה וניהול איומים (26%), ניטור ורגולציה על תהליכים עסקיים (25%), ניתוח ומודיעין עסקי (24%), אוטומציה של עיבוד, מסמכים ומידע (24%) ואוטומציה של שירות לקוחות ועובדים (23%).

ומדוע יש מדינות שהשוק שלהן מפגר אחרי המובילות? בגלל חסמים שונים ובהם: חוסר במיומנויות בקרב העובדים; מורכבות הנתונים בארגון; חששות מסוגיות אתיות של שימוש בבינה מלאכותית כמו הפרת זכויות יוצרים; חוסר שקיפות ופיקוח או שיבושים ותוצרים לקויים שמייצרת הבינה המלאכותית.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *