הח"כית ביקרה בכלא בו מוחזקים שני עצורים מנהליים

לאחר הביקור פנתה הח"כית לשר הביטחון גלנט בדרישה שיורה על ביטול הצו שחתם קודמו בתפקיד, אולם עד כה סירב גלנט להיענות לדרישה

סאגת העצורים המנהליים: חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית הגיעה הבוקר לכלא איילון בו מוחזקים שני תושבי השומרון שנעצרו לפני מספר חודשים, כדי לעמוד מקרוב על תנאי מעצרים ולוודא שזכויותיהם אינם נפגעות.

במהלך הביקור נפגשה סון הר-מלך עם שני העצורים – אימרי הופמן ואברהם יאיר ירד, האחרון נעצר לפני כחודשיים וחצי בצו מעצר מנהלי עליו חתם שר הביטחון דאז בני גנץ ללא משפט וללא ראיות, זאת לאחר שבית המשפט אף הורה על שחרורו.

הופמן נעצר אף הוא לפני כשלושה חודשים בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, לאחר התקפה ערבית שהתרחשה על ביתה של משפחת יושבייב בשכונה, במהלכה מעל 100 פורעים ערבים רגמו את בית המשפחה וניסו לפרוץ לתוכו, תוך שאחד הפורעים מטיח סלע בראשו של אחד הנערים ששהו במקום ופוצע אותו באורח קשה.

כוחות משטרה לא היו במקום באותה השעה, והופמן יחד עם אזרחים נוספים הדפו את ההתקפה הערבית. מספר ימים לאחר מכן נעצר הופמן לחקירת שב"כ ומאז הוא עצור בכלא איילון. אחד הפורעים שנעצר בחשד לתקיפתו הקשה של הנער נלקח לחקירת משטרה בלבד, אך שוחרר כעבור מספר ימים.

ביקורה של סון הר-מלך הבוקר בכלא איילון, מצטרף לביקור שקיימה לפני כחודש אצל העצור המנהלי אלחי כרמלי, גם הוא תושב השומרון, שנעצר בצו מנהלי עליו חתם בני גנץ והוחזק בבית המעצר מגרש הרוסים.

לאחר הביקור פנתה הח"כית לשר הביטחון גלנט בדרישה שיורה על ביטול הצו שחתם קודמו בתפקיד, אולם עד כה סירב גלנט להיענות לדרישה.

ח"כ סון הר-מלך מסרה לאחר הביקור: "הגעתי היום לבית סוהר איילון כדי לעמוד מקרוב על תנאי מעצרם של אימרי הופמן ואברהם יאיר ירד – 2 תושבי השומרון שעצורים כאן מזה מספר חודשים, ולוודא שזכויותיהם אינן נפגעות ומוענקים להם תנאים נאותים".

"מדובר ב2 מקרים מובהקים של מעצרים של פעילים בהתיישבות מתוך רדיפה פוליטית נטו. אנשים נעצרים בבוקר יום בהיר בצו דרקוני בלי משפט, ואזרחים שפעלו מתוך הגנה עצמית והגנו בחירוף נפש על בתי יקיריהם מוצאים את עצמם מאחורי סורג ובריח.

"זוהי רדיפה פוליטית שהונהגה כאן ביתר שאת בימיה של הממשלה הקודמת שרדפה את ציבור המתיישבים ופעילי הימין עד חורמה, והדבר הזה צריך להיפסק במיידי בימיה של הממשלה הזאת. אני קוראת לשר הביטחון יואב גלנט ולרשויות הממונות, לשחרר עוד היום את שני העצורים הללו שיושבים בבית הכלא על לא עוול בכפם", אמרה סון הר-מלך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *