הכרה במדינה לעם המומצא? חוק ההתנתקות בוטל בכל צפון השומרון

בעוד מדינות בעולם מודיעות כי יכירו ברשות הטרור של רמאלל-ה כמדינה, הודיע שר הביטחון על ביטול חוק הגירוש בכל צפון השומרון, מה שיאפשר לחדש את היישובים שחרבו

שר הבטחון יואב גלנט, פרסם היום (רביעי) הודעה רשמית על ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון. זאת לאחר שמליאת הכנסת חוקקה חוק לביטול ההתנתקות באזור הזה.

נזכיר כי גלנט כבר הנחה בעבר להחיל את הביטול על היישוב חומש. עתה הורחבה ההנחייה והוחלה על כל שטח צפון השומרון. המשמעות היא שניתן יהיה לחזור ולחדש את ההתיישבות היהודית בשא־נור, כדים וגנים ולבלום את התפשטות ה"פתח-לנד" שהקימה רשות הטרור מרמאלל-ה באזור.

שר הביטחון יואב גלנט: "לאחר העברת חוק ביטול ההתנתקות בכנסת, ובתום עבודת המטה שבוצעה, הצלחנו להשלים את המהלך ההיסטורי. האחיזה היהודית ביהודה ושומרון מבטיחה ביטחון, החלת חוק ביטול ההתנתקות תביא להתפתחות ההתיישבות ותקנה ביטחון לתושבי האזור. אני מודה לחברי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן על הדחיפה והמחויבות לנושא".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "זהו רגע היסטורי של תיקון היסטורי שנחוץ ערכית וביטחונית מהמעלה הראשונה למדינת ישראל, בודאי אחרי טבח שמחת תורה. מדינת ישראל תיקנה היום באופן ממלכתי ורשמי את העוול והאיוולת של הגירוש מצפון השומרון. אחרי הטבח, כולם מבינים את זה עוד יותר. הכנסת חוקקה את החוק למחיקת החרפה הזו – חוק הגירוש הטמא הזה – מספר החוקים של מדינת ישראל. החוק הוחל בתחילה בחתימת צו האלוף על חומש וכעת הוחל על כל שאר הישובים. אין דבר נכון יותר, גם ברמה הערכית כי זו הארץ שלנו ולא ייתכן שיהיה בספר החוקים חוק שאוסר על יהודים להיות בארץ ישראל. ברור לכולם שהיכן שיש התיישבות יש בטחון, היכן שאין התיישבות יש טרור".

דגן טרח להזכיר אנשים רבים שהיו שותפים לאורך שנים בתיקון העוול, ואמר: "הגענו לרגע מרגש זה בזכות עבודתם הקשה ומסירותם של רבים: אנשי ארגון 'חומש תחילה' וישיבת חומש, חה"כ יולי אדלשטיין, חה"כ לשעבר אריה אלדד, השרה אורית סטרוק, חה"כ לימור סון הר מלך, חה"כ צבי סוכות. כולנו עמדנו יחד, כתף אל כתף, לאורך שנים של מאבק עיקש. ביטול חוק ההתנתקות בצורה מלאה הוא צעד ראשון בדרך לתיקון המלא".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *