המבורגר טבעוני בלחמניה זו חגיגה

בין אם אתם צמחוניים ובין אם לא, הכתבה הזו בטוח תעניין אתכם: כל מה שלא ידעתם על המבורגר טבעוני בסקירה מרתקת

בהתאם לעלייתה של הפופולריות הרבה של תנועת הטבעונות, מתרבים משווקי מוצרי המזון אשר מחליטים להוציא חלופות טבעוניות למאכלים האהובים ביותר ואין זה מקרי כי המבורגר טבעוני הפך לאחד המוצרים הפופולריים ביותר בקרב טבעונים.

המבורגר טבעוני לרוב מורכב מחלבון סויה, עדשים או תחליפי צמחים אחרים אשר מכילים כמות חלבון גדולה שלרוב אפילו מאוד מתקרבת לכמויות החלבון שתוכלו למצוא בקציצת המבורגר רגילה.

המבורגר טבעוני נמכר ביותר מ – 5,000 מסעדות ברחבי ארצות הברית והונג קונג, בעוד שמוצר אשר נקרא "Beyond burger" ועיקר תכליתו הוא לדמות ככל הניתן את הטעם של קציצת ההמבורגר המקורית נמכר ביותר מ – 35,000 נקודות מכר בכל רחבי הגלובוס.

ההמבורגר הטבעוני התחיל בשנת 1980, כאשר אזרח אמריקאי מאורגון בשם פול ונר פיתח קציצת המבורגר טבעוני בשם "גארדן בורגר" והגיש אותה במסעדה הצמחונית שהייתה לו אז בעיר גרשם שבאורגון.

למה דווקא המבורגר טבעוני?

מלבד האמפתיה העמוקה והמובנת לבעלי החיים, קיימים עוד יתרונות רבים אשר הופכים את צריכתו של המבורגר טבעוני לראויה לניסיון ואולי גם עדיפה על קציצת ההמבורגר המסורתית.

תחילה, חשוב מאוד לציין כי המבורגר טבעוני מכיל כמות קטנה יותר משמעותית של שומן רווי מאשר קציצת המבורגר שעשויה מבשר אדום.

נוסף על כך, המבורגר טבעוני עשוי להיות טוב יותר עבור בריאותכם הכללית, זאת מאחר ובשר אדום נקשר המון פעמים לסיכון מוגבר למחלות כרוניות כמו סוכרת, סרטן ומחלות לב. מאחר ויתכן כי צריכה של המבורגר טבעוני במקום המבורגר מסורתי העשוי מבשר מקטינה את הסיכון לחלות במחלות כרוניות, אין ספק כי מדובר באלטרנטיבה בריאה יותר.

תמיכה בחברות אשר מייצרות עבורכם את אותו המבורגר טבעוני היא חשובה לא פחות, מכיוון שייצור של המבורגר טבעוני יותר ידידותי לסביבה ומצריך הרבה פחות משאבים מאשר גידול בשר ועל כן, מדובר באופציה יותר ירוקה ואקולוגית.

טבעוני יכול להיות גם טעים

בעוד שהדעה הרווחת באשר לאוכל טבעוני ותחליפי בשר היא שהם אינם טעימים כלל, ראוי לציין כי כיום בישראל התחום מאוד התפתח וקיימות המון מסעדות שמגישות מאכלים הכוללים תחליפי בשר ואף מצטיינות בהכנתן. למעשה, בישראל של 2023 סביר להניח כי גם טבעונים ימצאו מה לאכול בערים המרכזיות, זאת בניגוד לדעה הרווחת כי אוכל טבעוני אינו טעים ואינו נגיש.

ראוי לציין כי גם להמבורגר טבעוני תוכלו להוסיף תוספות מעל, תוספות אשר משדרגות את הטעם שלו בדיוק כפי שנהוג להוסיף להמבורגר רגיל, דבר שמבטיח כי תוכלו לקבל חוויה טעימה גם במידה ואתם בוחרים באפשרות הבריאה יותר.

מרבית ההמבורגרים הטבעוניים עשויים מחלבון אפונה או חלבון סויה, זאת בעוד כי קיימים סוגי המבורגר טבעוני אשר מיוצרים מתחליפי צמח אחרים כמקור חלבון.

סוג ההמבורגר הטבעוני הנפוץ ביותר כיום הוא קציצת ה"ביונד מיט" אשר הגיעה לשוק הישראלי בשנת 2019.

הפופולריות של המבורגר טבעוני

בשנים האחרונות, אנשים רבים הפכו מודעים ומעורבים בכל הנוגע לסבל בעלי החיים ואיום ההתחממות הגלובלית אשר נקשרים יחדיו ולכן, החליטו להפחית צריכת בשר או לפחות להיות מודעים לחשיבותו של נושא זה.

אין זה מקרי כי עקב כך, גם עלתה משמעותית הפופולריות של הדרישה להמבורגר טבעוני שכן, המבורגר נחשב לאחד המאכלים המערביים הנפוצים ביותר ואין זה סביר כי אלו אשר החליטו להפסיק לצרוך בשר יוותרו כל כך מהר על הקציצה האהובה.

בצל העלייה החדה בביקוש להמבורגר טבעוני, החלו חברות ורשתות מזון מובילות להציע ללקוחותיהן קציצת המבורגר טבעונית בתור מנה לכל דבר ועניין, כאשר הבולטות שבהן הן "מקדונלדס" ו"בורגר קינג". כאשר שתיים מהחברות המובילות בעולם שידועות בזכות ההמבורגרים שלהן החליטו להציע ללקוחות שלהן קציצת המבורגר טבעוני ובמקרים מסוימים אפילו תפריט טבעוני, אין ספק כי הדבר אומר על עלייה בעניין סביב טבעונות ובפרט סביב המבורגר טבעוני.

ראוי לציין כי נושא הטבעונות נחשב לשכיח גם בישראל שכן, הצבא הישראלי נחשב לצבא המונה הכי הרבה חיילים טבעוניים בעולם ותל אביב נחשבת לאחת הערים הכי ידידותיות לטבעונים ברחבי תבל. אין ספק כי מפאת דברים אלו, טבעונות היא אינה עוד טרנד שבא והולך והדבר מורגש היטב גם כאן בישראל.

המבורגר טבעוני זו חגיגה עבור ילדים

נוסף על כל יתרונותיו הבריאותיים והסביבתיים, המבורגר טבעוני נחשב לבשורה של ממש עבור הורים לילדים שרוצים להציג להם את עולם התזונה הנכונה או לסירוגין, להורים אשר חשוב להם שילדיהם יצרכו כמה שפחות מוצרים מן החי.

המבורגר טבעוני נחשב לטעים לא רק עבור מבוגרים שכן, מדובר בקציצה שמאוד מדמה את הטעם של "הדבר האמיתי", דבר שיכול להוות יתרון של ממש באשר לנגישות לילדים מאחר והטעם של ההמבורגר נחשב לפופולרי מאוד בקרב ילדים.

מאחר והמבורגר טבעוני נחשב לקציצה אשר מאוד מזכירה בטעמה ובמרקמה את ההמבורגר המסורתי, ראוי לציין כי ניתן להפוך את המנה ליותר מזמינה עבור ילדים ויותר "כיפית".

המבורגר טבעוני הולך נהדר עם צ'יפס בדיוק כמו המבורגר רגיל, זאת בעוד כי ניתן להוסיף לו מעל תוספות שתוכלו לבחור מתוך מבחר רב של תוספות שהולכות מעולה על המבורגר, בנוסף לרטבים אשר יכולים להפוך את ההמבורגר הטבעוני בלחמניה לחוויה של ממש.

מפאת כל היתרונות המצוינים בכתבה, אין ספק כי מוצרים שמקורם אינו בחי הם יותר בריאים לגוף האדם ואף גם יותר בריאים לכדור הארץ. כמו כן, המבורגר טבעוני הוא ככל הנראה הפופולרי ביותר בקרב מוצרים אלו ואין הדבר מקרי, זאת מאחר ומדובר בקציצה עשירה בחלבון וטעמים שכמעט ומזכירה לגמרי את הקציצה הקלאסית והמסורתית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *