המחבל בבני ברק עבר דרך גדר ההפרדה בצפון השומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן התריע בפני סגן שר הבטחון ובכירי מערכת הבטחון מפני גדר ההפרדה הפרוצה בצפון השומרון. משם עבר המחבל וירה ב 5 אזרחים. דגן: "במשך שנים אנחנו מתריעים מפני הסכנה בגדר הפרוצה דרכה עוברים אלפי שבחים ביום, ואין מענה. את מחיר ההפקרות שילמו אמש משפחות הנרצחים, יתומים נוספים שהצטרפו לשכול בישראל

מחדל הפיגוע בבני ברק. המחבל שירה אמש ב 5 אזרחים הגיע מהכפר הפלסטיני יעבד ועל פי תחקיר ראשוני עבר דרך גדר ההפרדה הפרוצה בצפון השומרון. יחד עם עוד אלפי שוהים בלתי חוקיים אחרים.

מזה שנים מתריע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בפני בכירי מערכת הבטחון בהם סגן שר הבטחון אלון שוסטר מפני גדר ההפרדה בצפון השומרון שפרוצה לכל אורכה ועוברים דרכה אלפי שוהים בלתי חוקיים מדי יום.

רק לפני כ 3 חודשים, במהלך השבעה על יהודה דימנטמן הי"ד שנרצח סמוך לחומש, נפגש ראש מועצת שומרון יוסי דגן עם סגן שר הבטחון אלון שוסטר סמוך לגדר ההפרדה והראה לו את הפרצות בגדר והתריע מפני כניסת שבחים לישראל ופגיעה בבטחון תושבי השומרון והעורף הישראלי.

"את הפיגוע הזה, היה אפשר למנוע. מדי יום נכנסים אלפי שבחי"ם למדינת ישראל, דרך גדר ההפרדה בצפון השומרון, ומשם הם מגיעים היישר למרכז הארץ. במשך שנים ישראל מפקירה את גדר ההפרדה ומתעלמת מכניסת שוהים בלתי חוקיים למדינה תחת תירוץ "הומניטרי". במקום לקיים כניסה מסודרת של פועלים על פי חוק. מדינת ישראל טומנת את ראשה בחול בפני סכנה ברורה וממשית, ואת המחיר שילמו אתמול בערב משפחות הנרצחים. מזה שנים אני מתריע על כך בפני בכירי מערכת הבטחון, רק לפני 3 חודשים קיימתי סיור בנושא עם סגן שר הבטחון. ודבר לא נעשה, ההפקרות הזו מסכנת הן את תושבי צפון השומרון והן את תושבי מרכז הארץ".

אסתר הורגן הי"ד נרצחה גם היא בידי מחבל, שוהה בלתי חוקי שעבר דרך אותה גדר, הורגן הייתה אם ל 5 מהישוב טל מנשה. נרצחה בפיגוע אכזרי בעת שיצאה לריצה סמוך לביתה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *