המספרים נחשפים: כמה עלה לנגיד ירון להוריד את הדולר?

בנק ישראל פרסם היום נתונים ראשוניים על היקף מאמציו לייצוב השווקים בישראל מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל • זה היקף המט"ח שמכר בנק ישראל לראשונה בהיסטוריה

בחודש שעבר, זמן קצר לאחר התפרצות מלחמת חרבות ברזל, הודיע בנק ישראל כי לראשונה מאז הוקם הבנק ישתמש הבנק ברזרבות המט"ח שברשותו על מנת לשמור על יציבות מטבע השקל, וזאת באמצעות מכירת מט"ח ורכישת שקלים באמצעותם.

לצורך מימוש התוכנית הקצה בנק ישראל סכום אסטרונומי של 30 מיליארד דולר – 116 מיליארד שקל, לפי השער היציג הנוכחי – לצורך רכישת שקלים בעת המלחמה.

נתונים חדשים שפרסם היום הבנק מגלה כי בחודש אוקטובר לבד מכר בנק ישראל מט"ח בהיקף של 8.4 מיליארד דולר, לצוך ייצוב מטבע השקל. מדובר בסכום אסטרונומי אשר משקף את הבהלה הדרמטית סביב מטבע השקל עם פרוץ המלחמה, כאשר משקיעים זרים רבים חששו לגבי סיכוייה של ישראל לנצח במלחמה וביקשו להיפטר במהירות מהחשיפה למטבע.

בשיאו הגיע הדולר/שקל לרמה של 4.1 ש"ח לדולר – שיא שלא נרשם זה 15 שנה – אך בשבוע האחרון התהפכה המגמה, כאשר תנועת מלקחיים של התחזקות השקל במקביל להיחלשות הדולר מוריד משמעותית את שער זה. שערו היציג של הדולר נכון לרגע כתיבת השורות הינו 3.88 שקלים לדולר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *