הפוסק מבני ברק: מי שלא מצביע ג' שותף בכל הדברים האחרים שיעשו שונאינו

אנחנו צריכים לחזק שכנים ולעורר את כולם, זה שאנו יכולים למחות אנו שותפים ה' ירחם. ומי שהולך להצביע הריהו שותף לכל המעלות שזוכים בזכות זה ולגדולי הדור ולקידוש ה' שיהיה. והדברים נוראים. ומידה טובה מרובה ממידת פורענות.

רב מרכז בני ברק הפוסק הגרי"א דינר נשא הבוקר דברים בחובת השעה, וז"ל: אנחנו עומדים לפני בחירות, זה מאוד גורלי, שאנחנו יודעים שהצד השני רוצים לעשות ממש נגד, רוצים לעשות תחבורה בשבת חילול שבת בפרהסיא, קיצוץ קצבאות לחדרים ובני תורה ומדברים בפירוש נגד זה.

והוסיף הגרי"א דינר כתוב בפסוק "ועשית ככל אשר יורוך" אומרים חז"ל אפילו אומרים לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין. ולכאורה למה אומרים ימין ושמאל ולא אומרים על יום שהוא לילה ולילה שהוא יום, או צפון שהוא דרום ודרום שהוא צפון? כי יום ולילה זה דבר ברור, אף אחד לא יטעה בזה, צפון ודרום זה דבר ברור לכל, אבל ימין ושמאל זה תלוי איפה האדם עומד, אדם קטן שעומד מחוץ לתורה נדמה לו שזה ימין וזה שמאל, חז"ל עומדים מבפנים, כשעומדים מבפנים אז הימין האמיתי הוא אחרת משלך, לכן אומרים חז"ל אפילו אומרים לך על ימין שלך שהוא שמאל, שאתה חושב שהוא ימין ובאמת הוא שמאל, כי הם עומדים בפנים והם רואים את המציאות האמיתית, ולכן נאמר אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל ועל שמאל שהוא ימין.

כל גדולי הדור שלנו, ובראשם מרן שר התורה רבינו חיים קנייבסקי שליט"א, ומרן ראש הישיבה רבינו גרשון אדלשטיין שליט"א מורים לנו לעשות על ימין, ולבחור יהדות התורה.

יש כאלו שאומרים אני לא מתערב בבחירות, אני נשאר בצד. המשנה בשבת אומרת שפרתו של ר' אלעזר בן עזריה היתה יוצאה ברצועה שבין קרניה שלא ברצון חכמים, הגמרא מקשה וכי ר' אלעזר לא שמע לחכמים, מתרצת הגמרא שזה לא היה פרה שלו אלא של חבירו, והיות שהיה יכול למחות ולא מחה נחשב לו כאילו הוא בעצמו עשה. רואים פה שאחד שלא מיחה, זה נחשב עוון כאילו הוא עשית. כתוב עוד בגמרא בשבת שה"ה מי שיכול למחות על בני ביתו ולא מחה נחשב כאילו הוא עשה, מי שלא מחה על עירו נחשב לו כאילו הכל נקרא על שמו, מי שלא מחה על כל העולם כולו הוא חייב. ולכאורה מה שייך למחות על כל עירו? אלא רואים שאם לא מחיתי זה משתייך אליי.

כל מי שלא הולך להצביע בבחירות המתקרבות, הוא נותן זכות הצבעה לצד השני, אם ח"ו בגללו הם לא מצליחים, יוצא ח"ו שאתה היית שותף לחזק אותם על כל מה שהם מחללים שבת, כמבואר בגמרא. וזה נורא.

כל חיידר וכל בן תורה שיפסיד, אתה עלול להיות השותף לזה, וזה נורא ואיום.

אנחנו צריכים לחזק שכנים ולעורר את כולם, זה שאנו יכולים למחות אנו שותפים ה' ירחם. ומי שהולך להצביע הריהו שותף לכל המעלות שזוכים בזכות זה ולגדולי הדור ולקידוש ה' שיהיה. והדברים נוראים. ומידה טובה מרובה ממידת פורענות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא הבנתי מה הקשר בין המצולמים לכתבה

    אין קשר בין המצולמים לכתבה

    יוסי ויזל - כתב אתר המחדש |
    הגב