הרוסים מתקדמים בקצב רצחני: טנקים שועטים לקייב

עידכונים שוטפים על הקרבות בקייב. הרוסים רוצים לכבוש את קייב עוד השבת

לאחר לילה של קרבות בלתי פוסקים, ‏צבא אוקראינה מאשר: כוחות רוסים נמצאים בקייב. האוקראינים מדווחים כי קרוב ל-200 אנשי צבא נהרגו בקרבות ומאות נפצעו.

הכתב יאיר נבות מעדכן: כוחות של הצבא הרוסי הולכים ומתקרבים כעת לבירה קייב, לפחות משני כיוונים. מצפון מאיזור שדרות אובולון, לאחר קרבות קשים, וממזרח, גם משם יש דיווחים על התקדמות. חשוב להבהיר שיש קרבות של ממש, ואבידות. זה לא טיול רוסי, ולא פיקניק.

האוקראינים נלחמים ולצבא הרוסי יש ככל ‏ הנראה עד עתה, ע״פ הערכות, לפחות 400 חיילים הרוגים. הנשיא זלנסקי תועד מסייר באחת החזיתות עם קסדה לראשו. הוא מזהיר כי ״כוחות סבוטאז׳ של האוייב״ כבר נכנסו לקייב ורוסיה מתכננת לדבריו להתנקש בחייו.

צריך להניח שאנשי המודיעין הצבאי הרוסי, ה GRU, כבר שוהים בבירה קייב ועושים הכנות ‏למהלך של לכידת/מעצר דמויות מפתח במשטר הנוכחי, כמו גם לגיוס תמיכה מקומית. בשעות הלילה הותקפו מספר יעדים בבירה קייב, ומטוס רוסי שהופל באש נ״מ התרסק על בניין מגורים בבירה. הדי פיצוצים עזים נשמעו ברחבי העיר לפנות בוקר. במקביל יש דיווחים על המשך של קרבות קשים לפחות בשני מוקדים – ‏העיר סומי צפונית מערבית לחרקוב, שם ככל הנראה עושה הצבא הרוסי מאמץ לנוע דרומה כדי לכתר את חרקוב, וגם באיזור עיר הנמל חרסון, צפונית מערבית לחצי האי קרים, שם מנסים הכוחות הרוסים לנוע מערבה לכיוון אודסה ונתקלים בהתנגדות קשה.

ויש עוד סוגייה לשים לב אליה. תורי ענק של רכבים משתרכים ‏כעת במערב אוקראינה בגבולות עם פולין והונגריה. המוני אזרחים שנמלטים מאוקראינה ממתינים לעבור לשטח האיחוד האירופי ולמקום בטוח, וזרם הנמלטים הזה רק צפוי להתגבר עם ההתקרבות של הצבא הרוסי לקייב.

בכירים אוקראינים מעריכים שאנו עומדים אולי לפני היום הקשה ביותר במלחמה עד עתה, עם התקדמות הכוחות הרוסים לתוך הבירה קייב, וחשש כבד מנפילתה האפשרית במהלך 24 השעות הבאות.

 

בניגוד לדברי הרוסים – הרגולטור האוקראיני טוען כי רמות הקרינה באזור צ'רנוביל דווקא עלתה. לדבריו, אין דרך מהימנה להסביר מדוע רמת הקרינה עלתה מכיוון שהרוסים שולטים במקום.

‏החלה הפלישה הרוסית לבירת אוקראינה קייב . אנטון, תושב העיר, מספר לישי שנרב בגל"צ: "אני מסתכל בחלון ורואה ג'יפים צבאיים וטנקים, אני לא יודע אם זה אוקראיני או רוסי. כרגע אני עובד כרגיל, אבל מהבית – צריך להרים את מצב הרוח. אני לא מפחד משום דבר, אבל בעיקר לא מאמין שזה קורה".

‏יועץ לנשיא זלנסקי: אוקראינה יירטה שני טילי-שיוט, ומטוס אחד, בשמי קייב. הנשיא על הכוונת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *