השבוע יחלו המגעים על הנהגת איחוד הימין: פרץ או שקד?

שקד ופרץ יחלו השבוע במגעים על הנהגת איחוד הימין. מקורבי פרץ: "שקד עזבה ופירקה, לא מגיע לה פרס". סביבת שקד: "מפלגה בראשותה – שינוי שיביא מנדטים".

מחלוקת בין איילת שקד (מראשי "הימין החדש") לבין הרב רפי פרץ (יו"ר "איחוד מפלגות הימין") על מי יעמוד בראש רשימת איחוד הימין בבחירות לכנסת הבאה.

לפי פרסום של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', השבוע צפויים גורמים הקשורים לשני הצדדים לערוך שיחות בעניין ולנסות לפתור את סלע המחלוקת בין השניים.

למעשה, צוין בדיווח, בפני שקד ניצבות שלוש אפשרויות: הצטרפות לאיחוד מפלגות הימין, המשך התמודדות במסגרת הימין החדש, או הישארות מחוץ למערכת הפוליטית בבחירות הקרובות, על מנת להתפקד לליכוד ולצבור שם ותק מספק לשם התמודדות בפריימריז הבאים.

לדברי אנשיה של שקד "כל האפשרויות פתוחות", אך שקד עצמה אמרה בשבוע החולף בכנס של הג'רוזלם פוסט כי היא מתכוונת להתמודד בבחירות הקרובות, כך שנשארו לה למעשה רק שתי האפשרויות הראשונות. אלא שגם הרב רפי פרץ וגם איילת שקד לא מתכוונים לוותר על המקום הראשון בראש הרשימה.

"זה עניין מאוד בעייתי", אמר גורם המעורה במגעים ל'ישראל היום', "הולכים לירוק סביב העניין הזה הרבה מאוד דם, שעלול להזיק לנו. הרב רפי עמד בראש הרשימה והביא את מספר המנדטים הדרוש, בעוד ששקד עזבה, פירקה, סיכנה – ועכשיו היא רוצה לחזור ואפילו לקבל על זה פרס. זה נכון שהיא פופולרית, אבל האם בטוח שהיא מביאה כל כך הרבה מנדטים? אם באמת כך היה, איך הימין החדש לא עבר את אחוז החסימה בבחירות האחרונות?"

מנגד, אנשיה של שקד טענו כי יש הבדל משמעותי בין המקום הראשון והשני במפלגה ציונית דתית. לטענתם, "אם שקד תהיה במקום השני במפלגה, מצב המפלגה יישאר כפי שהוא וישיג בין חמישה לשישה מנדטים, כך שהיא מסתכנת בישיבה באופוזיציה. ואילו אם שקד תעמוד בראש המפלגה, מדובר בשינוי מהותי, ועל פי סקרים, רשימה כזו יכולה להגיע למספר דו־ספרתי של מנדטים".

עוד הסבירו מקורביה, כי העובדה שהימין החדש לא עברה את אחוז החסימה בבחירות הקודמות לא אומרת שהמפלגה הביאה אפס מצביעים. "היו חסרים רק 1,400 קולות כדי להביא 4 מנדטים. לטעון שהם שווים אפס זה פשוט לא נכון", טענו.

יצוין עוד, כי ב'כאן' דווח הבוקר כי ‏גורמים באיחוד הימין אומרים כי הם מעדיפים חיבור "טבעי" עם איילת שקד ונפתלי בנט, על פני מימוש ההסכם שנכפה על הבית היהודי והאיחוד הלאומי עם עוצמה יהודית על ידי ראש הממשלה.

העיתונאי ‏זאב קם פרסם אף כי שקד אומרת בשיחות סגורות כי המקום הראשון ברשימת הימין המאוחדת אינו מספיק. נדרש גם ריץ' רץ' ברשימה בין הימין החדש לאיחוד הימין.

כזכור, ביום חמישי אמר הרב רפי פרץ בראיון לגלי צה"ל כי הוא מציע לאיילת שקד לחזור למפלגת הבית היהודי ולהשתבץ במקום השני.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. פשיזם או שנת 1500

    6%מהציבור הזה עושה כול כך הרבה רעש.
    לכול החילונים והשפויים,צו 8.

    חייבים ללכת ולהצביע בבחירות לכול מפלגה ,רק לא:
    פייק ליכוד. זה לא ליכוד של ז'בוטינסקי! זו מפלגה טורקית עם רוח ארדואן
    1ביבי=מפלג והורס את המדינה
    2חרדים=עושקים את המדינה כלכלית,וגורמים לחילונים לשלם יותר מס הכנסה.
    3סמוטריץ ובנט=עידן החושך

    דון קישוט |
    הגב