השגריר הרוסי הרגיע: "לא תהיה מלחמה", נאט"ו: "רוסיה מוסיפה כוחות"

רוסיה הודיעה הבוקר (יום ד') על סיומו של תרגיל שקיימה בחצי האי קרים. בסרטון שפרסמה סרטון נראה טור של טנקים ושל כלי רכב צבאיים אחרים השייכים לה עוזב את האזור אחרי התמרונים שם. באירופה עדיין לא רגועים

מתקפל או שמקשיח עמדות? רוסיה הודיעה הבוקר (יום ד') על סיומו של תרגיל שקיימה בחצי האי קרים. בסרטון שפרסמה סרטון נראה טור של טנקים ושל כלי רכב צבאיים אחרים השייכים לה עוזב את האזור אחרי התמרונים שם.

בנאט"ו אומרים כי רוסיה רק *מתגברת* את כוחותיה סביב אוקראינה.

שר החוץ הבלארוסי טען הבוקר כי שום חייל רוסי או ציוד רוסי לא יישאר בארצו כשהתרגיל המשותף יסתיים.

שגריר רוסיה לאיחוד האירופי הרגיע הבוקר את הרוחות: "לא תהיה הסלמה בשבוע הקרוב או בשבוע לאחריו, וגם לא בחודש שלאחר מכן. נדיר שמלחמות פורצות ביום רביעי".

.הפרשן יאיר נבות כתב פוסט ברשת בו הסביר כי סכנת המלחמה עדיין מרחפת מעל ראשה של אירופה. "בעידן הרשתות החברתיות התרגלנו כולנו ל״מציאות אינסטנט״ – גורלות נחרצים בהבלי ציוצים, מציאות מעוצבת ע״פ מספרי לייקים. אבל המציאות, מה לעשות, לא בדיוק כזו באמת, אלא קצת יותר מורכבת. ולנסות ולפרשן אותה ואת התהליכים שמתרחשים דורש מכולנו הרבה מאוד סבלנות, ואורך רוח. את העובדה שלרוב המציאות מורכבת ממה שנדמה, ומצריכה יכולת לבחון אותה בכלים מורכבים. לא שחור ולבן, אלא הרבה אפור. לא קביעות חד משמעיות, אלא הערכות מושכלות. זה נכון על אחת כמה וכמה כשעוסקים בסוגייה הסופר מורכבת של יחסי רוסיה-אוקראינה, הצערב ונאט״ו. זה פאזל ענק שמורכב מאלפי חלקים. חלקם פשוט ידועים, אז צריך לנסות ולהעריך עד כמה הם חשובים בתמונה הכללית. העובדה שאיזה צהובון בריטי קבע שרוסיה תתקוף את אוקראינה הלילה, איןו משמעה שכך אכן אמור היה להיות, וזה אכן לא קרה. אבל במציאות האינסטנט שלנו, זה גרם להמון אנשים אנחות רווחה כאילו האפשרות הוסרה מהפרק. היא לא ובשטח עצמו אין שינויים דרמטיים מבחינת היקף הסד״כ הרוסי, למרות הודעות משרד ההגנה הרוסי, כולל הבוקר, על חזרתם של כוחות כאלה ואחרים לבסיסם. קודם כל כי לא מצויין היקף הכוחות, אבל גם כי בחלק מהמקרים אותם בסיס קבע שהכוחות ״שבים אליהם״ נמצאים גם כך לא הרחק מגבול רוסיה-אוקראינה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *