גנץ הניח תשתית לפרישת המחנה הממלכתי מממשלת האחדות

גנץ נשא אתמול נאום רווי דרישות "לאומיות" לכאורה והאשים את נתניהו ב"דשדוש" במלחמה. הוא העניק לראש הממשלה שלושה שבועות לדיון מכריע בעתיד המלחמה

בנאום שהתקיים אמש (מוצ"ש) הכריז יו"ר המחנה הממלכתי על אולטימאטום לראש הממשלה שסבב בעיקר סביב "היום שאחרי" וה"שוויון בנטל". גנץ הודיע כי יפרוש ב־8 ליוני במידה ודרישותיו לא יענו.

גנץ טען כי הוא דורש דיון שיכריע על מטרות המלחמה, אסטרטגיה לאומית ומתווה גיוס מוסכם. במילים אחרות, גנץ הניח את התשתית לפרישתו מהממשלה רגע לפני שחוק הגיוס עשוי למוטט את הממשלה. נזכיר שבג"ץ אמור למסור את החלטתו בעניין חוק הגיוס שבוע קודם לכן והדבר עשוי להשפיע על הרכב הקואליציה הנוכחית.

נדמה שתגובת לשכת ראש הממשלה מייתרת את הצורך של גנץ להמתין שלושה שבועות… לשכת נתניהו כתבה: "בזמן שלוחמינו הגיבורים נלחמים להשמיד את גדודי החמאס ברפיח, גנץ בוחר להציב אולטימטום לראש הממשלה במקום להציב אולטימטום לחמאס.

"התנאים שמציב בני גנץ הם מילים מכובסות שמשמעותן ברורה: סיום המלחמה ותבוסה לישראל, הפקרת רוב החטופים, השארת החמאס על כנו והקמת מדינה פלסטינית. חיילינו לא נפלו לשווא ובוודאי שלא למען החלפת חמאסטן בפת"חסטאן. אם גנץ מעדיף את האינטרס הלאומי ולא מחפש תירוץ להפלת הממשלה, שיענה על שלוש השאלות הבאות:

"האם הוא מוכן להשלים את הפעולה ברפיח כדי להשמיד את גדודי החמאס, ואם כן איך ייתכן שהוא מאיים לפרק את ממשלת החירום בעיצומה של הפעולה? האם הוא מתנגד לשליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית בעזה, גם בלי עבאס? האם הוא מוכן לקבל מדינה פלסטינית בעזה וביהודה ושומרון כחלק מתהליך הנורמליזציה עם סעודיה?

"עמדתו של ראש הממשלה בנושאים גורליים אלה ברורה: ראש הממשלה נתניהו נחוש לחסל את גדודי החמאס, הוא מתנגד להכנסת הרשות הפלסטינית לעזה ולהקמת מדינה פלסטינית שבהכרח תהיה מדינת טרור. ראש הממשלה נתניהו חושב שממשלת החירום חשובה להשגת כל מטרות המלחמה, כולל השבת כל חטופינו, ומצפה מגנץ להבהיר את עמדותיו לציבור בנושאים אלה".

יושב ראש הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתגובה להצהרת גנץ: "בני, הדשדוש במלחמה הוא בגללך ובגלל חבריך לקבינט הקונספציה שגם אחרי ה־7.10 ממשיכים לדחוף לעצירת המלחמה ולהקמת מדינה פלסטינית בלחץ אמריקאי. מדינת ישראל תנצח עם גנץ ובלעדיו בזכות הלוחמים הגיבורים ועם ישראל. אני קורא לראש הממשלה לקבל הכרעה אסטרטגית על שליטה ישראלית מלאה בעזה והחלטה שמכאן והלאה לא עוצרים את כוחותינו ברפיח, במרכז ובצפון הרצועה עד השגת כל מטרות המלחמה: השמדת חמאס, השבת החטופים והסרת האיום, גם בדרום וגם בצפון מול חיזבאללה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *