השר מרגי לימין האזרחים הוותיקים; יוכלו לעבור לדיון מוגן במימון המדינה

בהודעה שפרסם הבוקר שר הרווחה נכתב כי קשישים שפונו מהצפון ומהדרום למלונות, יוכלו לעבור לדיון מוגן במימון מלא

משרד הרווחה יאפשר לאזרחים ותיקים שפונו מהעוטף ומהצפון לעבור מהמלונות לדיור מוגן במימון מלא. כך מודיעה הבוקר (שני) לשכתו של שר הרווחה יעקב מרגי.

אזרחים ותיקים שפונו מהעוטף והצפון למלונות יוכלו לעבור לדיור מוגן במימון מלא של משרד הרווחה, שם יזכו למעטפת שירותים וטיפול המתאימה לצרכיהם, הכוללת: דיור מותאם, ליווי של עובדי רווחה בתחום הזקנה, פעילויות תרבות, סביבה מונגשת ובטוחה ופיקוח צמוד של משרד הרווחה. המשרד פרסם נוהל מסודר למחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות ודאג לפרסמו גם בבתי המלון. כמו כן ניתן לקבל מידע במוקד 118 של משרד הרווחה.

בשבוע שעבר נפגש השר עם אזרחים ותיקים תושבי המועצה האזורית אשכול שפונו מיישובי העוטף לדיור מוגן שבפיקוח המשרד. מהשיחה עמם התרשם השר, שבבתים אלו מקבלים המפונים הוותיקים מענים מותאמים יותר לצרכיהם ועל כן החליט המשרד להרחיב את המענה ולאפשר לוותיקים נוספים לעזוב את המלונות לדיור המוגן ובתי האבות שתחת פיקוח המשרד, אם ירצו בכך.

משרד הרווחה יישא בעלות השהות של האזרחים הוותיקים בבתי הדיור המוגן ובתי האבות והקצה לכך תקציב ייעודי. אזרחים ותיקים שיעברו מהמלון לדיור מוגן או בית אבות, יקבלו ליווי של עובדי רווחה בתחום הזקנה, דיור מותאם לאזרחים וותיקים, פעילויות תרבות מגוונות, סביבה מונגשת ובטוחה, ופיקוח צמוד של עובדי משרד הרווחה.

שר הרווחה יעקב מרגי: "עלינו להבטיח שהמפונים יקבלו סל מענים מותאמים שיענו על צורכיהם הקהילתיים, הבריאותיים והסוציאליים. הדבר חשוב אף יותר כשמדובר באוכלוסיות רגישות יותר כמו אזרחים ותיקים. על־אף העבודה המצוינת שנעשית במלונות, השהות הממושכת מחוץ לבית מחייבת התאמת צרכים וטיפול ייעודי עבור האזרחים הוותיקים. המעבר שלהם לבתי הדיור המוגן יאפשר זאת וישמש עבורם כבית זמני עד שיחזרו לביתם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *