ועדת הכלכלה אישרה: אפשר יהיה לשלם בתחבורה הציבורית בכרטיסי אשראי

מה יותר הגיוני מלאפשר לנו לוותר על הרב־קו הנטען ולשלם ישירות בכרטיס אשראי? יותר הגיוני לא לחפש הגיון בבירוקרטיה הישראלית

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה את התיקון לחוק שיאפשר לשלם בתחבורה הציבורית גם באמצעות כרטיסי אשראי. הצעת החוק באה לתקן את פקודת התעבורה ולהנגיש את השימוש בתחבורה הציבורית.

חה"כ ארז מלול (שס) שהגיש את הצעת החוק, הסביר: "כדי להרחיב את השימוש בתחבורה הציבורית ולהקל על העומס והפקקים צריך לפעול לפשט ולהנגיש את אמצעי התחבורה הציבורית לכמה שיותר משתמשים, בהם גם נוסעים מזדמנים ובעלי רכבים פרטיים. היום, מי שרוצה לשלם בתחבורה ציבורית צריך להוציא רב קו, לטעון אותו ולתקף אותו, או להוריד אפליקציות ולטעון אמצעי תשלום. הסרבול הזה מונע מציבור גדול להשתמש בתחבורה ציבורית, והצעת החוק שלי באה להקל על המשתמשים".

אך באופן מפתיע מתברר כי הצעת החוק לא נותנת מענה מלא לבעיה שכן מחזיקי כרטיסי דביט (ארנקים אלקטרוניים) לא נכללים בה. חה"כ מלול התייחס לכך ואמר כי הדבר ייבחן ויתוקן בהכנה לקריאה השנייה והשלישית.

במשרד התחבורה מתנגדים לחקיקה ראשית ומעדיפים לעשות שימוש בצו הפיקוח על המחירים. כך גם במשרד המשפטים. עם זאת, חברי הכנסת עומדים על־כך שהחוק יתוקן בהקדם, וכאמור, אישרו את ההצעה לקריאה ראשונה. בדיון התברר שלא מדובר בסיפור פשוט בכלל משום שהשינוי יחייב את המדינה לממן התקנת מסוף חדש באלפי אוטובוסים. עדיין לא ברור כמה זה יעלה לקופת המדינה, כלומר לכיס של כולנו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *