בשידור חי: ועדת הכנסת שתדון בחסינות יצאה לדרך

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) החליטה להקים את ועדת כנסת. בוועדה יהיו חברים 30 חברי כנסת, בדומה להרכב הוועדה המסדרת. בראשות הוועדה יעמוד ח"כ אבי ניסנקורן. הקמת הוועדה טעונה את אישור מליאת הכנסת. הדיון סוער עם הרבה צעקות והערות ביניים ויועבר בשידור חי בלי נוכחות נתניהו

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) החליטה להקים את ועדת הכנסת שתדון בחוק החסינות. בוועדה יהיו חברים 30 חברי כנסת, בדומה להרכב הוועדה המסדרת. בראשות הוועדה יעמוד ח"כ אבי ניסנקורן. הקמת הוועדה טעונה את אישור מליאת הכנסת. הדיון סוער עם הרבה צעקות והערות ביניים.

בפועל, 16 צפויים להתנגד לבקשת החסינות, 14 יתמכו. הוועדה תועבר בשידור חי בערוץ הכנסת וראש הממשלה נתניהו לא צפוי להגיע אליה.

 באם ועדת  הכנסת תאפשר את  הגשת כתב האישום נגד נתניהו לבית המשפט המחוזי בירושלים אזי שמשפטו ייפתח באופן רשמי. באם בקשת החסינות של נתניהו  תידחה, הוא לא יוכל לשוב ולבקש חסינות בכנסת הבאה.

ח"כ אבי ניסנקורן אמר כי על סדר היום מונחת ההצעה להקמת ועדות קבועות לרבות ועדת הכנסת. ביקשתי את הזימון בשבוע שעבר ביום רביעי לצערי יו"ר הכנסת עיכב את האישור עד לקבלת חו"ד מהיועמ"ש, חו"ד שלא היה בה כל צורך. כבר לפני חודשיים ביקשתי להקים ועדות קבועות, אולם השר אלקין התנגד. עפ"י המלצת היועמ"ש, אני מציע שהרכב הוועדה יהיה זהה לוועדה המסדרת ואני יעמוד בראשה.

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר, הדיון מגיע באיחור של שלושה שבועות. אנחנו בסיטואציה לא רגילה בה שנה אנו בממשלת מעבר שמונו בה שרים ללא אישור כנסת, והכנסת לא מפקחת על הממשלה, ממשלה שאין לה אימון מהציבור ואפילו לא אמון של הכנסת.

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר, הסכמתי להקים את כל הוועדות ובלבד שכינוסן יהיה באישור ועדת ההסכמות, על מנת שלא ייעשה שימוש פוליטי בוועדות. היום 61 ח"כים חטפו את הכנסת בתקופת פגרת הבחירות. ביטלו את ועדת ההסכמות שלא קיימת יותר, הם עושים ככל העולה על רוחם ברוב של כנסת שאיבדה את אימון הציבור.

ח"כ שרן השכל (הליכוד) אמרה, הדיון הזה מאוד עצוב לי. פוליטיקאים עלולים לנצל את הסיטואציה לרווח פוליטי. האם כך אתם רוצים שהכנסת תיראה עד הבחירות? לעשות תעמולת בחירות על גב החסינות זה לבגוד בעקרון החסינות. תגלו בגרות פוליטית ותקיימו דיון עקרוני.

היועצת המשפטית של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן השיבה לשאלות חברי הכנסת ואמרה כי הנוהג שלא לקיים דיונים בכנסת בתקופת פגרת בחירות, לא יכול לגבור על הוראת חוק ברורה שקובעת כי יש לקיים דיון בחסינות בהקדם האפשרי. הבקשה הרלוונטית, שונה מהבקשה של ח"כ חיים כץ שהוגשה שישה ימים לפני הבחירות. לדבריה, אין מניעה להקים ועדות קבועות בתקופת בחירות. בעניין ההרכב הוועדה, אמרה עו"ד אסטרחן, סברנו שיש טעם בהרכב זהה להרכב הוועדה המסדרת על מנת למנוע טענות "לתפירת" הרכב למידות ההחלטה.

הרכב הוועדה: מסיעת כחול לבן: אבי ניסנקורן שיכהן כיו"ר הוועדה, מיכאל ביטון, יעל גרמן, צבי האוזר, אורית פרקש הכהן, קארין אלהרר, יואב סגלוביץ', ואיתן גינזבורג. מסיעת הליכוד יהיו שמונה חברי כנסת. מסיעת הרשימה המשותפת: עופר כסיף, אחמד טיבי, ומנסור עבאס. מסיעת ש"ס: יואב בן-צור, משה ארבל. מסיעת ישראל ביתנו: עודד פורר, ויוליה מלינובסקי. מסיעת יהדות התורה: אורי מקלב, ויעקב טסלר. מסיעת ימינה: אופיר סופר, ומתן כהנא. מסיעת העבודה-גשר: רויטל סויד ומירב מיכאלי. מסיעת המחנה הדמוקרטי: תמר זנדברג.

כאמור, 16 ח"כ תמכו בהחלטה להקים את ועדת הכנסת. מול חמשה ח"כ שהתנגדו להחלטה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *