זהירות! הגעלת כלים רק בעמדות שאושרו על־ידי טכנאי גז מוסמך

ונשמרתם מאוד לנפשותיכם: שימוש בבלוני גז שלא כחוק עלול לגרום פגיעות ברכוש, בגוף ובנפש. זהירות מונעת אסון

כמדי שנה לפני חג הפסח מוקמות ברחבי הארץ מאות עמדות להגעלת כלים. במהלך פעולות אכיפה של משרד האנרגיה והתשתיות בשיתוף גורמי אכיפה של הרשויות המקומיות, התגלו בשנים האחרונות עמדות לא חוקיות רבות. חלקן הוקמו בתוך מבנים וחלקן פעלו באמצעות ציוד שאינו עומד בדרישות התקן ומסכן את שלום הציבור. במקרים אלה סגר אגף הפיקוח במשרד את העמדה, החרים את מכלי הגז וסילק את המפגע. בחלק מהאירועים אף נפתחה חקירה פלילית כנגד מפעילי העמדה.

השנה מבקש המשרד לרענן את הנהלים וכללי הבטיחות להגעלת כלים. ומזכיר כי שימוש במערכת לא בטיחותית ואי עמידה בכללי בטיחות וזהירות, עלולים להביא לפגיעה בנפש וברכוש. המשרד הפיץ לספקי הגז השונים הנחיות וכללים בנוגע להתקנה בטוחה של מערכות כאלו ותפעולן. בין ההנחיות: התקנת המתקן באזור מאוורר כדי למנוע הצטברות אדי גז במקרה של דליפה; שמירה על מרחק בטיחות בין המכל והאש; מניעת דליפת גז; וכמובן, בדיקה מוסמכת של המתקן על ידי מתקין מוסמך בעל רישיון.

במידה ומערכת הגעלת הכלים אושרה ונבדקה על ידי טכנאי גז מוסמך ובעל רישיון, ייתלה במקום שלט המציין זאת ועליו גם הוראות בטיחות. עוד מדגישים במשרד האנרגיה את החובה לרכוש גז בישול אך ורק מספקי גז מורשים ומבקש מהציבור לגלות ערנות ולדווח למשרד על פעילות בלתי חוקית של מכלי גז.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *