זו השנה השנייה בה מוארים מבני ציבור בצהוב תוך הזדהות עם ניצולי השואה

עמותת 'אביב' לניצולי השואה ומרכז השלטון המקומי משתפים פעולה זו פעם שנייה במטרה להביא למודעות את צורכי הניצולים

בישראל חיים כיום כ־140 אלף ניצולי שואה, וכ־95% מהם מעל גיל שמונים לאורך ימים ושנים טובות. כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת אביב לניצולי השואה.

לקראת יום השואה שנקבע על־ידי ממשלת ישראל בשלהי חודש ניסן משום מה (על־אף שבחודש זה לא אומרים תחנון), מודיעה העמותה על שיתוף פעולה עם מרכז השלטון המקומי והאזורי למען ניצולי השואה.

העמותה, בשיתוף מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האזורי, יאירו – זו השנה השניה – מבני ציבור בצהוב, בסימן החובה המוסרית לאפשר לכל ניצולי השואה חיים בכבוד. נציין כי לפי הגדרות הביטוח הלאומי, לא מעט מהניצולים חיים מתחת לקו העוני. חלקם אף מתקשים לקנות תרופות החיוניות לבריאותם.

"השנה יותר מתמיד זקוקים ניצולי השואה בישראל ליד המושטת של כולנו. הם שעברו את התופת הנוראה מכל, נאלצו בשבעה באוקטובר לחיות מחדש את הטראומה הקשה, בהם גם ניצולי שואה שאיבדו שוב את ביתם וחיים כיום כפליטים בארצם.

"כילדים הם איבדו הכל: את המשפחה, את החברים ואת ביתם. מתוך החורבן הצליחו לקום, לעלות לארץ ישראל. כאן השתקמו, הקימו משפחה, בית ומורשת. והיום, כשרובם בעשור התשיעי לחייהם, מצאו עצמם ניצולי השואה בישראל מתמודדים שוב עם פחד קיומי ועם טרור אכזרי הפעם – כאן במדינת היהודים", אומרת אורלי סיון, מנכ"לית העמותה ומוסיפה: "השנה יותר מתמיד מוטל עלינו לעטוף אותם באהבה ולהחזיר להם שוב את תחושת הביטחון והמוגנות".

כאמור, ביום שני כ"ח בניסן, יוארו מבני ציבור רבים בצהוב לאות הזדהות והוקרה עם ניצולי השואה שעדיין חיים בקרבנו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *