זלנסקי יצטרך להכריע: בן כספית חושף את ההצעה שבנט הציע לפוטין

פוטין מחכה לזלנסקי: שלושה ימים אחרי השליחות למוסקבה, הפרטים מתחילים לצאת: המו״מ האמיתי מתקיים בין הצדדים במולדובה. הוא רציני בהרבה מכפי שניתן להבין. פוטין הניח שם הצעה. זלנסקי צריך להגיד כן, או לא. חיים או מוות

שלושה ימים לאחר המפגש הדרמטי בין ראש הממשלה בנט לנשיא פוטין במוסקבה, העיתונאי בן כספית חושף פרטים מהפגישה. על השולחן מונחת כעת הצעה רוסית "סופית" ליישוב המשבר. הנשיא וולדימיר זנלסקי צריך להחליט אם לקבל אותה, או לדחות אותה.

על פי בן כספית, הדילמה שלו אדירה. ההצעה הוגדרה על ידי הגורמים כ"קשה", אבל לא בלתי אפשרית. הוא גרועה יותר ממה שזלנסקי היה מקבל טרם הפלישה הרוסית, אבל "הפערים בין הצדדים לא גדולים".

בימים האחרונים הכוחות הרוסיים עצרו את התקדמותם ופוטין הכריז על הפסקת אש במקומות מסויימים וזאת כדי להמתין להחלטתו של זלנסקי. אם הנשיא האוקראיני ידחה את ההצעה הרוסית "הרע מכל עוד לפנינו". כפי שאמר הנשיא מקרון. במקרה הזה, פוטין יורה לצבאו ללחוץ על דוושת הגז בכל הכוח ו"אוקראינה תשנה את פניה".

זלנסקי, בינתיים, נקרע בתוך הדילמה. הוא התבקש לאלץ לוותר על מחוז המריבה דונבאס, להכיר בבדלנים הרוסים באוקראינה, להתחייב שאוקראינה לא תצטרף לנאט"ו, לוותר על חלק מצבאו ולהכריז על נייטרליות. אם יסרב להצעה הזו, עשרות אלפים ייהרגו ואוקראינה תיחרב.

על פי בן כספית, שליחותו של ראש הממשלה בנט למוסקבה לא היתה שליחות תיווך ולא הוצגה בה הצעת גישור כלשהי מטעמה של ישראל. השליחות נועדה להתרשם מהן עמדותיו של פוטין, מהו הלך רוחו, לבדוק את גבולות הגיזרה שלו ולדווח על כך למערב. האוקראינים מכירים מצויין את הדרישות של פוטין והם יודעים שיצטרכו לקבל החלטה דרמטית בימים הקרובים: שלום, או מלחמה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *