חיילים יוכלו להצביע בבחירות לרשויות המקומיות בחאן יונס ובשטחי הרצועה

קשישים שמתגוררים במתחמי דיור מוגן יוכלו לעשות זאת במתחם ולחיילים בשטחי הרצועה יינתן זמן ארוך יותר להצביע

מליאת הכנסת אישרה את הצעת ועדת הפנים בראשות חה"כ יעקב אשר (יהדות התורה) שעוסקת בקיום הבחירות לרשויות המקומיות בצל המלחמה. ההצעה נולדה על רקע הדרישות שהועלו על ידי צה"ל ובהן הארכת משך ההצבעה המוקדמת בקרב החיילים. קלפיות מסוימות יפתחו במהלך 192 השעות שלפני סיום ההצבעה בקלפיות הרגילות. פתיחתן במועד כה מוקדם תאפשר לכלל החיילים לממש את זכות ההצבעה בלי לפגוע בפעילות המבצעית בצה"ל.

סעיף נוסף בהצעת החוק שנקבע כהוראת שעה, עוסק בהצבת קלפיות במתחמי דירות ציבוריות ובבתי גיל הזהב. זאת משום שעל רקע המלחמה עלה צורך לאפשר לדיירים קשישים בבתי גיל זהב ובמתחמי דירות ציבוריות לממש את זכות ההצבעה בתוך מתחם המגורים שלהם כך שיימצאו בקרבה למרחב מוגן. בהצעה נקבע כי במתחמים בהם יש למעלה מ־100 דיירים קבועים, תוצב קלפי, ומי שיוכל להצביע במעטפות כפולות, יהיו דיירי המתחם שהם תושבי הרשות המקומית בה ממוקם המתחם. הקלפי לא תהיה פתוחה לאנשים מחוץ למתחם.

בנוסף אישרה הכנסת הצבת קלפיות מיוחדות לחיילים בשטח שמוחזק על ידי צה"ל גם אם אינו תחת שיפוט רשות מקומית ישראלית, כגון רצועת עזה. עוד נקבע בחוק כי יוקדם מועד הבחירות החוזרות והוא יתקיים כעבור 12 ימים מיום הבחירות. יושב ראש הוועדה חה"כ יעקב אשר, אמר שמטרת החוק היא התאמת הבחירות להצבעה של כוחות הביטחון "עם כל השינויים שהתבקשו על ידי הצבא ומשרד הביטחון". הוא הוסיף ואמר כי הוא עדיין ממתין להודעה של משרד הפנים לגבי הבחירות ברשויות בצפון ובדרום שתושביהן פונו בעקבות המלחמה. "חייבים להכריע בזה היום או מחר. אני עומד על כך. הגשתי הצעת חוק בנושא וברגע שתהיה החלטה של משרד הפנים נתחיל לחוקק את התיקונים הנדרשים בהתאם", אמר אשר.

חה"כ זאב אלקין מיוזמי החוק, אמר: "יש חשיבות גדולה לכך שבתקופה הזאת חיילי סדיר ומילואים שרוצים להשפיע על עתידם, יוכלו להשפיע ולבחור את ההנהגה האזורית, לכן התיקונים בחוק מתבקשים. הוספנו בחוק גם ייחוס מיוחד להצבעת קשישים המפחדים לצאת להצביע, כך שיוכלו להצביע ממרכזי מגורים לקשישים. הדבר יבטיח שקהל גדול יותר יוכל להשתתף ולממש את זכותו הדמוקרטית". דברים דומים אמר חברו לסיעה, חה"כ מיכאל ביטון, גם הוא מיוזמי החוק. "הצעת החוק שנכנסה לספר החוקים בתמיכת הממשלה תגן על זכותם הדמוקרטית של אלפי חיילים בסדיר ובמילואים ששוהים ברצועת עזה, ותאפשר להם להיות שותפים לגורלם ביום שאחרי המלחמה. כמו גם בתחומים אחרים, זוהי חובתנו להקל עליהם ולמנוע פגיעה אפשרית בהם בכל דרך", אמר ביטון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *