חילול הקודש: סליחות ושירת נשים בכותל המערבי

ימים ספורים לאחר הכרזתם של שר התפוצות נחמן שי וחבר הכנסת גלעד קריב, לפעול להכרה מלאה ברפורמים ולאישור מתווה הכותל – נשות הכותל הגיעו הערב, מוצאי צום גדליה, לרחבת הכותל המערבי וקיימו תפילת סליחות

משתלטים על הכותל המערבי: ימים ספורים לאחר הכרזתם של שר התפוצות נחמן שי וחבר הכנסת גלעד קריב, לפעול להכרה מלאה ברפורמים ולאישור מתווה הכותל – נשות הכותל הגיעו הערב, מוצאי צום גדליה, לרחבת הכותל המערבי וקיימו תפילת סליחות.

'נשות הכותל' חרגו ממנהגן להגיע לכותל המערבי בראשי חדשים והחליטו לקיים הערב בנוסף תפילת סליחות ברחבת הכותל המערבי ולעורר פרובוקציה במקום.

לאחר ששרו בקול רם בניגוד להלכה ולמנהג המקום, סדרניות הכותל המערבי ניסו להתערב ולמנוע את הפרובוקציה, אך הן הורחקו מהמקום על ידי נשות הכותל שהתעקשו להמשיך לשיר בקול ולחלל את רחבת הכותל המערבי.


לפני מספר ימים בירכו 'נשות הכותל' את מאמצי הממשלה הנוכחית בראשות נפתלי בנט, להכיר ברפורמים ולאשר את מתווה הכותל והביעו תקווה כי בשנה הקרובה יתחולל שינוי בכותל המערבי.

מנגד, החשש במגזר החרדי עולה בעקבות המאמצים הרבים של התנועות הרפורמיות להשתלט על הכותל המערבי ולהחיל בו שינויים מרחיקי לכת שלא נעשו עד היום.

יצויין, כי הממשלה הנוכחית חידשה את הקשר עם ראשי הקהילות הרפורמיות בארץ ובעולם ובכוונתה להכיר בהם ובזרמים השונים המבקשים להטמיע בישראל שינויים דרמטים בכל הקשור לגיור, כשרות, קדושת הכותל המערבי ועוד.

בשנים האחרונות חשף ראש הממשלה בנט את הקשר שלו לקהילה הרפורמית ואף התגאה בכנסת על כך: "לי עצמי יש קרובי משפחה שהם לא אורתודוכסים, חלקם רפורמים", אמר.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. Pפרוצות בלי פנסיה משועממות אף אחד לא מעוניין בן מצאו הכותל. ימח שמן וזכרן עמלקיות ערב רב

    פפוועעע

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב