תשלום באשראי. צילום nathana reboucas unsplash
מניתוח תוצאות הבחירות עולה כי אחוז ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות היה נמוך בהשוואה לשנים קודמות. אך בעוד שההצבעה הייתה נמוכה יחסית, המכירות היו גבוהות אבסלוטית. חברת 'שבא' שמנהלת את מערכת התשלומים בכרטיסי אשראי, פרסמה לאורך יום הבחירות מספר נתונים מהם היה אפשר להסיק שהציבור הישראלי המיר את הקלפיות בכיתות בקניות בחנויות בעיקר בקניונים.
ב'שבא' דיווחו כי בין השעות שמונה בבוקר לחמש אחר הצהרים, נרשמו הוצאות של יותר מ־928 מיליון שקל בכרטיסי אשראי. כלומר, עלייה של 12.9% לעומת מה שנרשם בפעם האחרונה בה הלכנו לבחירות, בחשוון תשפ"ג. באותו יום, באותן שעות, נרשמו הוצאות בהיקף כולל של כ־823 מיליון. ואילו ביום הבחירות הקודם לרשויות המקומיות שהתקיים ב־2018, באותן שעות היה היקף ההוצאות כ־524 מיליון שקל בלבד. בשבא ציינו כי בשעה 12:53 בצהרים נרשם שיא ההוצאות. באותה דקה הוציאו הישראלים 2.66 מיליון שקל בכרטיסי אשראי.
תגובות