יפתור את המשבר? מכונות ממוחשבות ינפיקו דרכונים

על פי התוכנית, רשות האוכלוסין וההגירה תציב מכונות שינפיקו את הדרכון באופן אוטומטי

לאחר שניסו ליישם מספר פתרונות להקל על המשבר בהוצאת דרכונים, ברשות האוכלוסין וההגירה חוזרים לפתרון ישן שיזם השר אריה דרעי לפני מספר שנים בתפקידו כשר הפנים.

על פי התוכנית, הרשות תציב מכונות שינפיקו את הדרכון באופן אוטומטי, כך דווח בישראל היום.

איך זה יעבוד? בשלב המוקדם תוצב מכונה בודדת בקריות והיא תופעל כפיילוט. בהמשך יוצבו ברחבי לשכות האוכלוסין כעשר מכונות שירות נוספות – חמש מהן בתל אביב וחמש נוספות בבאר שבע.

עם זאת, כניסתן של המכונות לפעילות לא תעזור להתגבר על התורים הקיימים, מכיוון שלפחות בשלבי ההטמעה הראשוניים יהיה צורך בתיאום תור לשימוש באותן מכונות.

גורמים ברשות האוכלוסין וההגירה הסבירו בשיחה עם 'ישראל היום' כי תהליך הנפקה אוטומטי אמור להימשך כעשר דקות, ובסופו יועברו הפרטים להנפקת הדרכון, שיישלח ישירות אל בית האזרח.

יצויין כי השאיפה היא לפזר עשרות מכשירים כאלה בתוך כשנה, שאמורים להיות נגישים לכולם במשך 24 שעות ביממה. בשלב ראשון, הם יהיו זמינים רק בשעות פעילות הסניפים והשימוש בהם יהיה בפיקוח, אך מדובר בבשורה שעשויה לסייע במשבר הדרכונים בישראל.

"זוהי בשורה בנוגע לשירות לציבור", התלהב ראש מינהל האוכלוסין, יואל ליפוביצקי. "הרעיון עלה לראשונה בתקופת כהונתו של דרעי כשר הפנים, המשיך להתקדם בכהונת שקד, וכעת השר סוגר מעגל ומשיק את המכונות״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *