ישראל מתייקרת: תעריף הארנונה יעלה בינואר הקרוב בשיעור של 5.29%

נוסחת 'הטייס האוטומאטי' שמשקללת את מדד המחירים והשכר במגזר הציבורי מייקרת את תעריפי הארנונה למגורים ולעסקים בשיעור הגבוה ביותר מזה שבע־עשרה שנה

ישראל מתייקרת והפעם באשמת הממשלה והרשויות המקומיות. משרד הפנים הודיע אתמול (שלישי) כי בהתאם לנוסחה הקבועה בחוק, שיעור הארנונה יעלה בשנה הבאה ב־5.29%

זה שנים שעליית תעריף הארנונה מתבצעת באופן אוטומאטי על פי נוסחה קבועה שמשקללת את עליית המדד עם עליית השכר במגזר הציבורי. הנוסחה הזו מכונה 'הטייס האוטומאטי' ומשרד הפנים מפרסם מידי שנה את שיעור עליית התעריף, מספר חודשים טרם ייכנס לתוקף כדי לתת לרשויות זמן להתארגן.

החוק מאפשר לרשויות להעלות את הארנונה מעבר לשיעור שקבע הטייס האוטומאטי או להפחית אותה. כל זה באישור משרד הפנים כמובן. בעשור האחרון היו מדדים נמוכים וההתייקרות האוטומאטית של תעריף הארנונה הייתה מינורית. השנה, בעקבות עליית האינפלציה והסכמי שכר חדשים, נרשם שיא התקיירות של שבע־‏עשרה שנה בהתייקרות הארנונה, הן לעסקים והן למגורים.

התעריף החדש ייכנס לתוקף בינואר הקרוב אלא אם תחליט הממשלה להתערב ולהקפיא את ההתייקרות או חלקה בהוראת שעה או בכל דרך אחרת. למותר לציין שהרשויות המקומיות יעמוד על רגליהן האחוריות ויתנגדו לצעד כזה שלא יכלול שיפוי של השלטון המרכזי. עוד מיותר לציין שהתייקרות הארנונה תשפיע בתורה גם על האינפלציה במשק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *