כבאים וסוהרים שנפלו בעת מילוי תפקידם ייקברו בבתי עלמין צבאיים

הצעת תיקון לחוק בתי הקברות הצבאיים שאושרה להצבעה בקריאה ראשונה תשנה את מעמדם של לוחמי אש וסוהרים

הוועדה לביטחון לאומי בראשות חה"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) אישרה אתמול (רביעי) לקריאה ראשונה את הצעת התיקון לחוק בתי קברות צבאיים של חברי הכנסת פוגל ומירב בן־ארי. על פי ההצעה, יושוו תנאי הזכאות לקבורה עבור סוהרים לאלו של שוטרים, חיילים או עובדי שירות הביטחון. עוד מוצע להוסיף את הזכות לקבורה בחלקה צבאית ללוחמי אש שנפלו בעת מילוי תפקידם.

אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים, אמר שמבחינה ערכית מערך הכבאות ראויים להיות אבל יש בעיה גדולה: משפחת השכול לא מוכנה לצרף את הארגון כל עוד יש לו ועד עובדים. "יש מאות ואלפי משפחות שכולות המתנגדות לכך. לא יכול להיות שיהיה גוף בטחוני עם ועד עובדים. תדמיינו שעוד שנה שנתיים יבקשו לצבא ולמשטרה ועד עובדים, שיוציא את הרמטכ"ל שבועיים מהמשרד שלו כמו בכיבוי האש. מנסים לעשות כאן מחטף והדיון לא מתקיים בוועדת חוץ וביטחון", הזהיר והוסיף: "אם החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית יהיו כאן אלפי משפחות שכולות. תוציאו את ועד העובדים, תיכנסו באהבה גדולה אלינו. כל חבר כנסת שיצביע על ההחלטה, זה ייחשב לו לדיראון עולם".

יו"ר הוועדה, חה"כ פוגל, אמר לסיכום: "אין לי ספק כי למשפחה של לוחם אש וסוהר יש זכות ללכת זקופה וחלק מזה היא הזכות להיקבר בפנתאון – בית העלמין הצבאי". לאחר הצבעה אישרה הוועדה את הצעת החוק לקריאה ראשונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *