לפיד תוקף בחריפות את הסכם הגרעין

ראש הממשלה יאיר לפיד כינס עיתונאים זרים לקראת ההכרזה על הסכם הגרעין המתגבש עם איראן וקרא למנהלי המשא ומתן: "מדינות המערב מציבות קו אדום, האיראנים מתעלמים ממנו, אז מזיזים את הקו האדום"

ראש הממשלה יאיר לפיד כינס עיתונאים זרים לקראת ההכרזה על הסכם הגרעין המתגבש עם איראן וקרא למנהלי המשא ומתן: "מדינות המערב מציבות קו אדום, האיראנים מתעלמים ממנו, אז מזיזים את הקו האדום". עוד אמר לפיד כי האירופאים העבירו לפני שבוע הסכם חדש וקראו לו "ההצעה אחרונה" לחזרה להסכם הגרעין, בתגובה העבירו האיראנים טיוטה משלהם עם תיקונים ודרישות נוספות, מאז לדבריו "מתקים על זה דיון". לפיד הדגיש: "ישראל לא נגד כל הסכם. אנחנו נגד ההסכם הזה, מפני שזה הסכם רע".

לפיד האשים את מדינות המערב: "זה לא קורה בפעם הראשונה. מה שמונח כרגע על השולחן הוא הסכם רע, שייתן לאיראן 100 מיליארד דולר לשנה, הכסף הזה לא יבנה בתי ספר ולא בתי חולים. הכסף הזה ישמש לערעור היציבות במזרח התיכון והפצת טרור ברחבי העולם".

לפיד הציג את העמדה של ישראל ואמר: "אנחנו לא נגד כל הסכם. אנחנו נגד ההסכם הזה, מפני שזה הסכם רע. מפני שאי אפשר לקבל אותו כמו שהוא כתוב עכשיו. בעינינו, הוא לא עומד בסטנדרטים שהנשיא ביידן קבע: למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית". לפיד שב והדגיש כי מדינת ישראל אינה מחוייבת להסכם: "אנחנו נפעל כדי למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *