לקראת העלייה למעלה עמוס: כינוס מיוחד בלייקווד

יוזמה מבורכת של ארגונים לעידוד עליית יהודי ארה"ב: ארגון קבוצות של משפחות חרדיות המעוניינות לעלות יחד • הפיילוט: 15 משפחות ממונסי ולייקווד שיגיעו בתחילת שנת הלימודים ליישוב מעלה עמוס

התרחבות מבורכת ביישוב מעלה עמוס צפויה להיות גם פיילוט למנגנון חדש שיסייע לעליית קבוצות של משפחות חרדיות מארה"ב לישראל. כנס ראשון בנושא נערך לאחרונה בלייקווד, בהשתתפות קבוצה ראשונה של משפחות המתעתדות לעלות ארצה ולהשתקע ביישוב המתפתח, תוך שהן מחזקות את המאפיין הייחודי של הקהילה המגובשת במקום.

קצת רקע: בחמשת החודשים האחרונים נבנתה שכונה חדשה ובה 15 בתי מגורים על ידי המועצה האזורית גוש עציון וחברת בניין הגוש. במקביל, התארגנה קבוצה משותפת של משפחות חרדיות המתאימות לרוח היישוב מלייקווד וממונסי במטרה לעלות כיחידה אחת לארץ הקודש, מה שצפוי להקל על ההתארגנות והקליטה.

בעזרת ארגון של 'קומה ונעלה אל ציון' של הרב דוד קולדצקי, שמארגן קבוצות של יהודים עולים מארה"ב, התגבשה הקבוצה ולאחרונה נערך בלייקווד כינוס מקצועי לאותן משפחות, בנוכחות נציגי המגזר החרדי בארגון 'נפש בנפש'.

על פי התוכנית, המשפחות תגענה לישראל לקראת שנת הלימודים הקרובה, כאשר המועצה האזורית וועד היישוב מעלה עמוס משקיעים כבר חשיבה ותכנון כדי לתת מענה למשפחות מכל הבחינות הנדרשות, כולל מסגרות לימוד לילדים, מקומות עבודה ועוד היבטים חשובים שיסייעו לקליטתן בארץ. בועד היישוב גם מציינים כי מדובר בפיילוט, ואם אכן המיזם יצליח – צפויות קבוצות נוספות להצטרף ליוזמה ולהשתקע במקומות נוספים בארץ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *