מדריך אימוץ כלבים: איזה כלב מתאים למשפחה שלכם?

איך ניתן לבחור נכון את הכלב שיתאים למשפחה הייחודית שלכם ומה צריך לדעת לפני שמאמצים? בכתבה זו החלטנו לעשות לכם סדר בכל הבלאגן ולרכז עבורכם את מרבית המידע החשוב בנושא זה

אימוץ כלב זו בהחלט בחירה נהדרת שיכולה לשדרג באופן משמעותי את החיים שלכם שכן, גידול בעלי חיים מביא איתו לשולחן יתרונות רבים החל משיפור המצב הנפשי שלנו ועד לשיפור אורח החיים שלנו על ידי ביצוע פעילות ספורטיבית באופן תדיר יותר (הרי צריך להוציא את הכלב). אולם, על מנת לוודא כי תוכלו לנצל את כל היתרונות הנפלאים הטמונים באימוץ כלבים, הרי שתצטרכו לבחור נכון בכלב הספציפי שתאמצו שכן, לכל בית יתאים כלב מסוג אחר, בעוד כי קיים מגוון רחב מאוד של גזעים, החל מרועה גרמני ועד בולדוג צרפתי.

אז איך ניתן לבחור נכון את הכלב שיתאים למשפחה הייחודית שלכם ומה צריך לדעת לפני שמאמצים? בכתבה זו החלטנו לעשות לכם סדר בכל הבלאגן ולרכז עבורכם את מרבית המידע החשוב בנושא זה.

לפני שמאמצים – חשוב לדעת

  • לא תמיד כדאי להסתמך על ההבטחה של הילדים – בכל משפחה יש את הסיפור הקבוע לפני אימוץ כלב – הילדים הפצירו בהורים שלא התלהבו כל-כך מהרעיון בהתחלה, תוך כדי מתן ההבטחה כי הם יסייעו להורים באופן שווה בכל הנוגע לטיפול בכלב והוצאתו לטיולים. אולם, חשוב מאוד לציין כי ילדים לא תמיד עומדים בהבטחות שכן, כאשר הם רוצים משהו שנראה להם חשוב הם יעשו את כל מה שביכולתם על מנת לשכנע אתכם, ההורים להעניק להם אותו. אולם, אין הדבר אומר כי אסור לכם לדרוש מהילדים שלכם לקחת חלק פעיל בגידול הכלב – פשוט לא יהיה מומלץ לבנות על כך שהדבר יקרה החל מהרגע הראשון, כך שעליכם להיערך מראש לאחריות העצומה הטמונה בגידול כלב.

 

  • כדאי לחשוב קודם על השגרה שלכם – לפני שאתם בוחרים מבין כל הגזעים השונים הקיימים כדוגמת בולדוג צרפתי הרי שעליכם לחשוב היטב האם שגרת החיים שלכם היא אידיאלית על מנת שתאמצו כלב. לדוגמא, במידה ואתם מרבים לטוס לחופשות ארוכות ייתכן כי הדבר לא כל-כך יהיה מומלץ שכן, כלבים עלולים לפתח חרדת נטישה והם מאוד זקוקים לחום ואהבה באופן מתמד, כך שאם ייצא שתעזבו את הכלב החדש שלכם לעיתים קרובות, מומלץ למנוע זאת מלכתחילה.

אז איך בוחרים את הכלב הנכון?

בחירת הכלב שתאמצו היא אינה עניין של מה בכך שכן, הדבר יכול להשפיע באופן דרסטי על חייכם למשך 10-15 השנים הבאות, כך שעליכם לבצע את הבחירה הנכונה גזע כלב שיתאים לכם ולאורח החיים שלכם. לשם כך, חשוב מאוד לקחת בחשבון פרמטרים כדוגמת סביבת המגורים שלכם ורמת האנרגיה של בני הבית. לדוגמא, במידה ואתם מעוניינים לאמץ כלב מאוד אנרגטי אך אתם גרים בדירה קטנה ללא חצר והילדים שלכם עייפים – ייתן כי זו לא תהיה בחירה מומלצת מאחר ולכלבים שכאלו יש המון צרכים, צרכים שבאשר לאותה דוגמא היפותטית אינם ממולאים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *