מהתפרעויות השמאל הקיצוני: התחזה למפגינה, תקף שוטר וגרם לו לחבלה

במשטרה תוקפים בעוצמה את הפרסומים בכלי התקשורת לפיהן עצרו השוטרים באלימות "מפגינה" בהפרות הסדר וההתפרעויות אמש שסוקרו בשקיקה ברחבי העולם הערבי

המשטרה תוקפת בחריפות פרסומים בכלי התקשורת וברשתות החברתיות לפיהן תקפו שוטרים באלימות מפגינה בהתפרעויות השמאל הקיצוני אמש (שני) בירושלים.

בהודעת המשטרה נכתב: "פרסום מעוות ברשתות ובכלי תקשורת על מעצר המפגינה שהיא בעצם גבר, מפר סדר חשוד שתקף שוטרים ונעצר. בהמשך להודעה שהופצה, בשעות האחרונות מתפרסמים ברשתות ובחלק מכלי התקשורת תיעודים ותיאורים חלקיים ביחס להפרות הסדר שהיו אמש ברחוב עזה בירושלים.

"כך למשל מוצגים אנשים שנטלו חלק פעיל בהפרת הסדר הממושכת, בין אם לבשו על גופם וסטים בצבעים שונים ובין אם לא, כ'בלתי מעורבים'. השיא נרשם בסיקור מעוות לחלוטין של מעצר עם שימוש בכוח של מפר סדר שתקף שוטרים וניסה לסכל מעצר אחר והצגתו כאשה מפגינה. במציאות: מדובר בגבר ולא באשה. מדובר במפר סדר שתקף שוטרים ולא במפגין. במקרה זה הייתה במקום תקיפת שוטר על־ידי חשוד אחר שתקף שוטר וגרם לו לחבלה בחזה.

"בשלב זה, החשוד שצולם בסרטון ניסה למנוע ולשבש את מעצרו של החשוד האחר, ואז תקף בעצמו שוטר כשניסה להפילו לרצפה ולנשוך את רגלו, ולכן נעצר בגין תקיפת שוטרים, תוך שימוש בכוח כשהוא מנסה להתנגד ומשתולל. מעשיו אף גרמו לחבלה בגופו של השוטר. נציין כי ככל שיש טענות כלשהן כלפי מי מהשוטרים שפעלו אמש במקום יש להפנות לבדיקת הגורמים המוסמכים לכך כמקובל".

עוד כותבת המשטרה: "מדינת ישראל היא מדינת חוק. כל מי שמנסה לנרמל את אותן ההתפרעויות שמבוצעות בניגוד לחוק פעם אחר פעם, ברשת החברתית, בכלי תקשורת ובכל מקום אחר, מעודד הלכה למעשה התנהגות עבריינית ומסוכנת שעלולה להוביל לפגיעה בחיי אדם".

נזכיר כי במקביל לפרסום הודעת המשטרה מתנהל בבג"ץ דיון בעתירות שמבקשות למנוע מהשר הממונה, השר לביטחון לאומי, את היכולת להתוות למשטרה מדיניות חקירה. על אף היותו נציג ציבור שמייצג את הריבון, קרי, העם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *