מכה נוספת לתקציב המשפחתי: תעריף החשמל יתייקר ב־2.6%

תעריף החשמל אמור לעלות בתחילת פברואר. אזרחי ישראל יהיו מי שיישאו בחוב הענק של חברת החשמל שכבר נוגע ב־40 מיליארד שקלים

חובה של חברת החשמל תפח בשנה האחרונה והוא עומד על כארבעים מיליארד שקל. את העלייה בחוב ניתן לייחס בעיקר לעליית מחירי הפחם בעקבות המלחמה באירופה והמצב הגיאופוליטי של השנתיים האחרונות. אבל מי שישלם את החוב הזה יהיו אזרחי ישראל שתעריפי החשמל שלהם יתייקרו. לשמחתנו, רק ב־2.6% שהם פחות או יותר כעליית המדד מאז אפריל האחרון אז בוצע עדכון התעריפים הקודם. אגב, המדד עלה מאז ב־2.7% בלבד. כך שעליית מחיר החשמל אף נמוכה משיעור ירידת ערך הכסף.

עם זאת, הדבר לא אמור לנחם את המשפחה החרדית הממוצעת שתשלם מעתה עוד הרבה כסף בחשבון החשמל שעולה בדרך כלל בחודשי החורף בשל הצורך בחימום הבית. אם כי חייבים לומר שעד עתה עוד לא חשנו טמפרטורות של חורף אמיתי . גורמים במשרד האנרגיה טוענים כי ההתייקרות הייתה צריכה להיות גבוהה בהרבה, עד פי ארבעה מההתייקרות הצפויה, ומסבים את תשומת הלב למכירת תחנת אשכול שהכניסה לקופת חברת החשמל כתשעה מיליארד שקלים, מה שאיפשר לה להימנע מהעלאת תעריפים של עשרה אחוזים.

נזכיר כי ההחלטה על ייקור תעריף החשמל כפופה תמיד לשימוע שנערך על־ידי רשות החשמל שאישרה את העלאת התעריפים. בהודעת רשות החשמל נכתב: "הרשות קיבלה את החלטתה תוך איזון השיקולים לשמירה על משק חשמל מתפתח ויציב, אל מול השתת עלויות על צרכני החשמל בעת הזו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *