מנכ"ל משרד הביטחון וראשי 'חומה' ותע"א, דנו בהאצת יכולות ה"חץ"

ההצלחה הגדולה ואחוזי היירוט הגבוהים רק הגדילו את הצורך בפיתוח ומקסום יכולותיה של מערכת ההגנה הישראלית

ביום שאחרי מתקפת הטילים הברברית של האיראנים, ביקר שר הביטחון יואב גלנט בסוללת חץ שהשתתפה בלילה בבלימת ההתקפה האירנית, ושמע מהמפקדים בשטח על אירועי הלילה והערכות הכוחות להמשך. הוא אף סייר בחמ"ל ההגנה האווירית המשותף לצבאות ישראל וארצות הברית. לביקור נלווה גם שגריר ארה"ב בישראל.

אתמול (שני) התקיימה פגישה בין מנכ"ל משרד הביטחון, אייל זמיר ובכירים במפעלי הייצור של ציוד ההגנה האווירית של ישראל. הפגישה בה השתתפו ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משה פתאל וראש חטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית, גיא ברלב, עסקה בהאצת יכולות מערכת ה'חץ' בטווח הקרוב, אל מול האיומים המתפתחים בזירה.

זמיר הביע את הערכתו הרבה לאנשי התעשייה האווירית, מהעובדים בקווי היצור ועד למפתחי המערכת, ולמהנדסי מפא"ת על היכולות שהפגינו מערכות ההגנה האווירית בהגנה על מדינת ישראל. נזכיר שגם לאחר שהתגלה שדובר צה"ל לא דייק בדבריו אודות אחוז ההצלחה של מערך ההגנה המשולב, עדיין לא ניתן לזלזל בהישגי המערכת שהגיעה לאחוזי יירוט גבוהים מאוד בכל השוואה בינלאומית.

אגב, לא רבים שמו לב, אך בשבוע שעבר הגיע לישראל מנכ"ל משרד ההגנה הגרמני. לא צריך להיות גאון גדול על־מנת להבין מה מחפשת גרמניה בישראל והדברים אף נאמרו במפורש: גרמניה מבקשת להאיץ את העסקה לרכישת סוללות 'חץ 3'. עסקה שנחתמה כבר בחודש נובמבר האחרון. סביר להניח שמדינות נוספות יבקשו לחתום על עסקאות דומות וגרמניה מצידה רוצה להבטיח שהסחורה תגיע אליה כמה שיותר מהר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *