ענקית השבבים 'אנבידיה' חושפת את הדור הבא של שבבי ה־AI

הכרזות NVIDIA בכנס GTC 2024‏ כוללים מגוון חידושים שעוד ישנו את חיינו ואת העולם כולו. חלקם פותחו בישראל

אנבידיה חושפת את ארכיטקטורת NVIDIA Blackwell שתניע את עידן המחשוב הבא, ומציגה את טכנולוגיות התקשורת NVIDIA Quantum-X800 ו-Spectrum-X800 שפותחו בישראל. Blackwell GPUs, בשילוב טכנולוגיית NVLink החדשה שפותחה בישראל, מאפשרים פיתוח של מודלי בינה מלאכותית עם טריליוני פרמטרים. ליבות Tensor Core חדשות, בשילוב עם TensorRT-LLM, מפחיתות את העלות התפעולית של תהליך ה־Inference במודלי שפה גדולים (LLMs) עד לפי עשרים וחמישה.

טכנולוגיות התקשורת המואצת NVIDIA Quantum-X800 InfiniBand מביאה את הביצועים הטובים ביותר לתשתיות בינה מלאכותית. סדרת מתגי Spectrum-X800 Ethernet תאפשר אופטימיזציה של תקשורת בינה מלאכותית בכל מרכזי הנתונים

סביבת התוכנה של אנבידיה מחלקת את דרישות העיבוד (Compute) בין ה-GPUs מסדרת בלאקוול למתגים החדשים ושבבי BlueField-3 SuperNIC על מנת להאיץ את חישובי הבינה המלאכותית, עיבוד מידע, יכולות מחשוב העל ודרישות הענן.

אנבידיה מכריזה בכנס GTC 2024 על NVIDIA NIM – מגוון מיקרו-שירותים שיאפשרו לארגונים לבנות ולהטמיע אפליקציות Generative AI ו-Copilots על בסיס מאות מיליוני GPUs מבוססי NVIDIA CUDA. המיקרו-שירותים יאפשרו למאות אלפי מפתחים בעולם ליצור ולהטמיע אפליקציות AI מותאמות אישית, תוך שמירה על בעלות מלאה ושליטה על הקניין הרוחני שלהם

בנוסף הוכרזו מודלים ומיקרו-שירותים לענף הבריאות, שבין היתר יסייעו בגילוי תרופות ויאיצו את הטרנספורמציה הדיגיטלית בתחום. אנבידיה ו-Johnson & Johnson MedTech הודיעו כי הן עובדות יחד על שילוב Generative AI בחדרי ניתוח

 עוד מכריזה אנבידיה על פרויקט NVIDIA GR00T לפיתוח רובוטים דמויי אדם (Humanoid) ועל כלים לשילוב Generative AI בתעשיית הרכב. פרויקט GR00T, מחשב הרובוטיקה Jetson Thor הכולל GPU המבוסס על ארכיטקטורת Blackwell, ופלטפורמתIsaac  המשודרגת, צפויים להוביל לפריצות דרך בתחום הרובוטים דמויי האדם. החברה גם הכריזה על חידושים בפלטפורמת DRIVE שיחברו את תעשיית הרכב לעידן הבינה המלאכותית היוצרת.

ולסיום, אנבידיה מכריזה על תאום דיגיטלי של אקלים כדור הארץ, ומציגה את הרחבת פלטפורמת Omniverse ל־Apple Vision Pro. סימולציות מבוססות בינה מלאכותית של אקלים כדור הארץ ברזולוציה גבוהה יכולים לספק התראות ועדכונים תוך שניות – לעומת דקות או שעות במודלים מסורתיים מבוססי CPU.

עוד חשפה אנבידיה כי פלטפורמת Omniverse מגיעה גם ל־Vision Pro של אפל, וכן הציגה ממשקי API המאפשרים לבנות תאומים דיגיטליים לסקטור התעשייתי – שוק שנאמד ב-50 טריליון דולר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *