מעוז תקף את "מעריב': איום ממשי על הדמוקרטיה הישראלית

באותו טור שהתפרסם לאחר מכן באתר של מעריב הפסקה הזו הושמטה, כי כנראה לא לכך התכוונו המתדרכים, שיחשוף העיתונאי את השערורייה הזאת, שבשב"כ של מדינת ישראל מתנהלים דיונים כיצד להגן על הדמוקרטיה שלנו מפני הכנסת

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז התייחס לטור שפרסם העיתונאי אלון בן-דוד בעיתון מעריב, בו כתב כי "השב"כ עשוי למצוא את עצמו כמגן האחרון של הדמוקרטיה הישראלית".

בנאומו במליאת הכנסת אמר מעוז: "בסוף השבוע הקודם פרסם העיתונאי אלון בן דוד טור בעיתון מעריב, טור שפנה אל נשיאת בית המשפט העליון וקרא לה להיות המתרס האחרון כנגד כוונות החקיקה של הממשלה הנכנסת, שכידוע נבחרה בהכרעה דמוקרטית ברורה. מילא ההטיות והשקרים בטור, לזה אנחנו כבר רגילים.

אבל בטור של בן דוד ישנה חשיפה שמעידה על חידוש מסוכן, שבהחלט מאיים באופן שלא היה כמוהו על המשטר הדמוקרטי של מדינת ישראל. בטור שהודפס בעיתון נכתב כך, ואני מצטט: "בספר החוקים של מדינת ישראל יש רק גוף אחד שמופקד על שמירת סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו – השב"כ …ספק אם מנסחי החוק נתנו דעתם לסיטואציה שבה מי שיאיים על הדמוקרטיה הישראלית הוא בית המחוקקים שלה…הוא (כלומר השב"כ) מעולם לא נדרש להגן על המשטר הדמוקרטי מפני אחד ממוסדות המדינה.

לאחרונה, הדיונים בשב"כ מתחילים לגעת בשאלות האלו, מתוך הבנה שהן לא יישארו תיאורטיות …השב"כ עשוי למצוא את עצמו כמגן האחרון של הדמוקרטיה הישראלית". אתם שומעים, חבריי חברי הכנסת? יש דיונים בשב"כ שעוסקים בשאלה איך להגן על המשטר הדמוקרטי מפני הכנסת. אני לא מאמין למה שאני קורא. אתה שומע, אדוני היו"ר? האם העיתונאי, שאין ספק שהוא תודרך, כותב בעצם שיש מי שמעלה בדעתו בשב"כ להגן על הדמוקרטיה הישראלית מפני הכנסת?

באותו טור שהתפרסם לאחר מכן באתר של מעריב הפסקה הזו הושמטה, כי כנראה לא לכך התכוונו המתדרכים, שיחשוף העיתונאי את השערורייה הזאת, שבשב"כ של מדינת ישראל מתנהלים דיונים כיצד להגן על הדמוקרטיה שלנו מפני הכנסת, מפנינו. מדובר בלא פחות מהפיכה, וממתקפה על הדמוקרטיה הישראלית, כביכול בשם הדמוקרטיה.

אני רוצה להפנות מכאן שאלה לראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד:
האם הדיונים הללו מתקיימים בידיעתך? האם אתה יזמת את הדיונים הללו? ואני פונה לראש הממשלה הנכנס, ובע"ה בקרוב: צריך לפעול מיד ובנחישות כדי לעקור משירות הביטחון הכללי ומכל שאר מערכות השלטון כל ניסיון, ואפילו מחשבה על ניסיון, למנוע מהכנסת לעשות את תפקידה בהתאם לרצון העם שבחר בה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *