מעיינותיך חוצה: הרב הליטאי שמפיץ את "התניא" בכל העולם

אחרי שהנגיש את ארון הספרים היהודי בלמעלה מ-100 מדינות וב-10 שפות, הרב נפתלי וסרמן משיק פרויקט חדש – לימוד תניא יומי דרך בוט בוווצאפ • "למרות שאני מגיע מהעולם הליטאי, נחשפתי בשנים האחרונות לפעילות האדירה של מכון הלכה חב"ד – שמרכז עשרות רבנים, מורי הוראה ומו"צים, מכל העולם, ומנגיש את ההלכה באופן מעורר התפעלות" • כל הפרטים

בימים אלו מציינים בחסידות חב"ד את חודש הגאולה החל בחודש כסלו, שבמרכזו יום י"ט כסלו – הידוע בחסידות כ"חג הגאולה" או "ראש השנה לחסידות". ביום זה מציינים בחב"ד את שחרורו של האדמו"ר הזקן זי"ע מהכלא הרוסי בשנת תקנ"ט.

השנה, נרשם חידוש מפתיע שמגיע דווקא מכיוון לא צפוי – מהעולם הליטאי. יוזמה חדשה מבית מדרשו של הרב נפתלי וסרמן – לימוד תניא יומי, ע"י שיעור קולי קצר באורך של 5 דקות, שנשלח ישירות לטלפון על ידי בוט וואצאפ ייחודי.

הרב וסרמן נודע בפרויקט הנגשת ארון הספרים היהודי, שהחל משיעורי הדף היומי בני 10 דקות, ועד לשיעורים קצרים בתנ"ך, משנה, הלכה ועוד, המופצים באלפי קבוצות וואצאפ, ב-10 שפות, בלמעלה מ-100 מדינות, וזאת במטרה לפשט את הלימוד, כדי שגם אדם הנוסע בדרכים – יוכל בדקות ספורות ללמוד תורה ולסיים ש"ס או ספרי יסוד אחרים.

כאמור כעת, לרגל י"ט כסלו, הרב וסרמן, שבכלל מגיע מהעולם הליטאי, משיק את פרויקט התניא, שבמסגרתו יופצו שיעורי תניא יומיים וקצרים באלפי קבוצות ווואצאפ. את השיעורים ימסור הרב נדב כהן – הידוע בבהירותו המיוחדת.

בשיחה עם הרב וסרמן הוא מסביר את הרציונל מאחורי היוזמה המפתיעה: "במשך שנים רבות אני עושה מאמצים להגיע לכל יהודי בעולם, בכל שפה ובכל מקום. אנחנו פועלים כיום בעשר שפות, בלמעלה ממאה מדינות. הרעיון שעומד מאחורי המפעל – הוא שיעורים קצרים, ללימוד בדרכים, בנעימות, ועד 10 דקות לשיעור".

לדבריו, "לאור הביקוש הגדול, גם בקרב קהלים שאינם נמנים על חסידי חב"ד, חלמתי הרבה שנים – לעשות גם שיעורים יומיים קצרים בספר התניא, להנגיש את זה בפני אותם עשרות אלפי איש שמשתמשים כבר בפלטפורמות שלנו ולחשוף בפניהם ובפני אחרים נוספים – את ספר התניא שהוא אבן יסוד בפנימיות התורה".

על הקשר המיוחד שלו לחסידות חב"ד מספר הרב וסרמן: "למרות שאני מגיע מהעולם הליטאי, נחשפתי בשנים האחרונות לפעילות האדירה של מכון הלכה חב"ד – שמרכז בחב"ד עשרות רבנים, מורי הוראה ומו"צים, מכל העולם, ומנגיש את ההלכה באופן מעורר התפעלות".

"בשבילי", הוא מוסיף, "מכון הלכה חב"ד – הוא דוגמא לכך שאם חשבנו שבחב"ד עשו כבר הכל – הנה המכון בא והקים עולם תורני שלם שטרם היה כמותו בחב"ד ובכלל בעולם היהודי, ומקיים הלכה למעשה את ציוויו התמידי של הרבי להאיר את אור התורה בכל מקום".

"אציין גם את איש התקשורת החב"די עמי מימון, שחיבר אותי לנושא, יזם וסייע. כעת, כל אדם יוכל ללמוד בדרכים, ברכב או באוטובוס או תוך כדי הליכה – בקלות ובנעימות את ספר התניא, על ידי שליחת הודעה לבוט בוואצאפ שמספרו 058-4000759. אתם מוזמנים לנסות את זה ולהצטרף לאלפים מכל העולם, מאיראן ועד קוריאה הדרומית, מצרפת ועד ארה"ב, שלומדים תורה בכמה דקות ביום", אומר הרב וסרמן.

צילום: דוב בער הכטמן, חב"ד אינפו

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *