מענה ליוקר המחייה: הרפורמה בייבוא תמרוקים אושרה בקריאה ראשונה

במסגרת הרפורמה יתאפשר לייבא לארץ תמרוקים שונים ללא אישור משרד הבריאות. הדבר עשוי להוריד את מחירם של מוצרי קוסמטיקה רבים ויתרום לתחרות בשוק

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק שנוגעת לרפורמה בייבוא תמרוקים אותה הגיש שר הבריאות אוריאל בוסו (שס). הצעת החוק גובשה במשרד הבריאות כחלק מהמדיניות להסרת חסמים רגולטוריים והגדלת מגוון המוצרים שמוצעים לצרכן.

על פי הצעת החוק, תוחלף החובה לקבל רישיון תמרוק ממשרד הבריאות ויתאפשר ייצור וייבוא של תמרוקים בהודעה בלבד, מבלי לקבל אישור מקדים מהמשרד. זאת באמצעות שני מסלולים מרכזיים: מסלול יבואנים "נאותים" ומסלול ייצור וייבוא עם החלת הוראות האיחוד האירופי בעניין תמרוקים גם בישראל.

ההכרה ביבואן כיבואן נאות, תחייב אותו בניהול סיכונים מקובל, ניהול מידע באופן שוטף וקבלת אחריות מלאה ובלעדית על בטיחות ויעילות התמרוקים אותם הוא מייבא. אימוץ הוראות האיחוד האירופי יתרום להבטחת רמת בטיחות גבוהה בתמרוקים והקפדה על סטנדרטים בין-לאומיים גבוהים. כך שיבואנים ויצרנים יוכלו לפעול בתנאים זהים לאלה שבאירופה, מי שיקל עליהם את התנהלות המסחרית בשוק הגלובלי.

שר הבריאות אוריאל בוסו: "לאחר עשור של דיונים ומהלכים לצמצום הרגולציה, התקדמנו היום צעד נוסף לקראת אישורה של הרפורמה ההיסטורית בייבוא תמרוקים. הרפורמה תגביר את התחרות ותוביל להורדת מחירים, ובה בעת תשמור על בטיחות התמרוקים שמשווקים בישראל".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "מדובר בשינוי פרדיגמה מהותי שפותח חסמי ייבוא, משפר את הרגולציה שמטיל המשרד על השוק. החוק יוצר מסלול יבוא תמרוקים מאירופה על בסיס הצהרה שהתמרוק משווק כדין באיחוד האירופי, שוויץ או בריטניה. הרפורמה הזו היא חלק מאסטרטגיה רחבה שמטרתה להוריד את הנטל הרגולטורי לצד שמירה על בטיחות ובריאות הציבור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *