משפחות הנופלים לנתניהו וקבינט המלחמה: אין לכם מנדט לעצור!

במכתב מזהירות משפחות הנופלים כי ההודעה על צמצום הלחימה מרפה את ידי הלוחמים ומחזקת את האויבים

פורום הגבורה שמאגד למעלה ממאה משפחות שכולות מהמלחמה הנוכחית, שיגר היום מכתב נחרץ לראש הממשלה ושרי קבינט המלחמה, השרים גנץ ואייזנקוט (בעצמו אב שכול). במכתב כותבים בני משפחות הנופלים: "אנו, כמאה נציגי משפחות שכולות של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון שנפלו במערכה הנוכחית, פונים אליכם בשנית. בנינו ובנותינו הגיבורים יצאו לקרב כאיש אחד בלב אחד, כדי לנצח, להחזיר את הביטחון וההרתעה, ולהשיב את החטופים הביתה. העם כולו התלכד סביב החיילים וחיבק אותם בחיבוק אוהב, יודע שמערכה קשה לפנינו ומפלצת הטרור שנבנתה במשך עשרות שנים לא תוכרע ביום אחד. למרות כל הקושי, כולם מלוכדים ונחושים בעורף ובחזית, העם חזק והרוח איתנה.

"אנו, הורי החיילים, מחזקים את ידיכם ונותנים לכם את הגיבוי המלא להמשיך בעוצמה, לעמוד ביעדי המלחמה שהגדרתם, ולהשלים את משימתם של בנינו שנפלו. ביום כזה של אבידות נוספות, ההודעה בתקשורת על צמצום הלחימה משדרת רפיסות וחולשה, מגבירה את תעוזת אויבינו, ומרחיקה את מדינת ישראל מהחזרת השבויים הביתה. היעלה על הדעת לסיים את התמרון מבלי שצה"ל ניקה את רפיח? האם ייתכן שציר פילדלפי יישאר בידי החמאס? היעמדו עוד מנהרות שדרכן מוזרמים נשק ואמצעי לחימה? אין לכם שום מנדט לעצור, עד להשלמת היעדים".

וברמז עבה למדי, ממשיכים ההורים וכותבים את מה שכבר הפך מזמן לסוד גלוי. "כמאמר מרדכי לאסתר : 'אם החרש תחרישי בעת הזאת – רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר'. אל תחמיצו את השעה להכרית את הרשע עד תומו. אנו מבקשים ודורשים מכם לחזור [בכם] מההצהרות שנשמעו היום, ולהמשיך את הקו בו נקטתם עד כה, כפי שהבטיח ראש הממשלה: 'אני אומר לכל המשפחות של יקירינו שנפלו במלחמה: אנו עושים הכל להיות ראויים לקורבנם וגבורתם. לא נעצור עד השלמת המשימה! אין שום תחליף לניצחון! עד אחרון המחבלים – כל חמאס בני מוות. צה"ל ימשיך לשלוט ביטחונית בעזה כדי למנוע טרור ממנה'. בשם בנינו הנופלים, אנו פונים אליכם, מנהיגי העם, ומחזקים את ידיכם לקיים את ההבטחה ולהמשיך במלחמה עד לניצחון. העם כולו מאוחד מאחוריכם".

נציין כי כמעט במקביל לפרסום שמותיהם של עוד ועוד חללים שנפלו אתמול (שני), התקיימה בירושלים פגישתם של ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה בלינקן. לא נמסר מה היה תוכן הפגישה על־אף שניתן לנחש זאת לנוכח הצהרותיו של שר הביטחון אתמול מהן עלתה תמונת התמתנות במתווה הלחימה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *