נשיא התאחדות המלונות של גיאורגיה: אנטישמיות?! אצלנו?! אין דבר כזה!

במפגש עם עיתונאים חרדיים מישראל חשף הנשיא גידול חד בתיירות הישראלית בכלל ובתיירות החרדית בפרט, ואף סיפר שהממשל בטביליסי מעודד יזמים ישראלים להשקיע במדינה

בסיור עיתונאים חרדים בטביליסי בירת גיאורגיה, נפגשו העיתונאים עם שלווה אלברדהשווילי, מייסד פדרציית המלונות של גיאורגיה (תפקיד כמעט מקביל לנשיא התאחדות המלונות בישראל), שסיפר על גידול דרמטי במספר התיירים הישראלים ושומרי המצוות שמגיעים לגיאורגיה".

לדבריו, "יש לנו מסורת ארוכה של שותפות בין גיאורגיה לישראל. בעבר הייתה פחות תיירות ישראלית בחורף, ואולם, כיום גם בחורף יש תיירות סקי משמעותית שמתפתחת כל הזמן". הוא התייחס לבעלים הישראלי של המלון בו התקיימה הפגישה, מלון גאלרי פאלאס, ואמר: "כבעלים של בית מלון כשר למהדרין בלב טביליסי, הוא זוכה מאיתנו לשיתוף פעולה מלא בכל מה שהוא צריך. יש לנו אינטרס לסייע על־מנת שהתיירות הישראלית תמשיך לפרוח כאן. אנחנו גם נמצאים בקשר הדוק עם הממשלה הישראלית והנציגים שלה".

אלברדהשווילי התייחס גם לחשש מאנטישמיות שמלווה יהודים בחו"ל, בעיקר תיירים מישראל. הדברים נאמרו בהתייחסות לשאלה האם ממשלת גיאורגיה עושה די למניעת אנטישמיות במדינה. אלברדהשווילי הגיב נחרצות: "למה שהממשלה תפעל? אין פה בכלל אנטישמיות. לא היה כאן מקרה אחד של אנטישמיות מול תיירים ישראלים. העם הגיאורגי חש שותפות גורל עם הישראלים".

אלברדהשווילי סיפר במהלך המפגש על הנכונות הרבה של השלטונות בגיאורגיה ללכת לקראת יזמים ישראליים. "אנחנו מעודדים משקיעים ישראלים להשקיע במיזמים ובעסקים מקומיים. זו הסיבה שישראלים רבים הקימו עסקים בטביליסי ובערים נוספות בגיאורגיה".

גאלרי פאלאס הוא מלון כשר למהדרין במרכז טביליסי שתוכנן ועוצב במיוחד עבור ציבור שומר מצוות. ככזה, הוא ממוקם במרכז העיר כדי לאפשר לאורחיו לצאת ממנו בשבתות לבית כנסת על־אף שבמלון עצמו יש אחד כזה. הדלתות מאפשרות פתיחה מכאנית והאוכל כמובן כשר למהדרין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *